Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Στα κύρια συμπεράσματα της έρευνας περιλαμβάνονται τα εξής:
- Παρότι το 92% των ερωτηθέντων έχουν πειστεί ότι είναι επιτακτική η ανάγκη υιοθέτησης μιας νέας κουλτούρας, μόλις το 29% θεωρεί την οικοδόμηση ενός περιβάλλοντος που στηρίζεται στην αρχή «όποιος αποτυχαίνει πρώτος, αποτυχαίνει γρήγορα» ως οδηγό για αυτή τη νέα κουλτούρα, ενώ μόλις το 34% θεωρεί σκόπιμη τη μείωση των ιεραρχικών δομών. Οι περισσότεροι συμμετέχοντες (55%) παραδέχθηκαν ανοιχτά ότι η εταιρεία τους δεν έχει προσδιορίσει την υιοθέτηση μιας νέας κουλτούρας.
- Στην πλειονότητά τους (57%) δήλωσαν ότι προϋπόθεση για την ψηφιοποίηση είναι οι «αλλαγές των διαδικασιών». Χαμηλότερα στην ευαισθητοποίηση κατατάσσονται οι αλλαγές κουλτούρας και η ηγεσία. Επίσης, όταν ερωτήθηκαν σχετικά με τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) και άλλων τεχνολογιών ψηφιοποίησης, το 50% περίπου αποκάλυψε ότι στρατηγική του είναι να ακολουθούν στενά τον πρωτοπόρο της αγοράς. Μόνο το 40% απάντησε ότι θέλουν να είναι πρωτοπόροι.
- Η πλειοψηφία υποστηρίζει ότι κινητήριος δύναμη της ψηφιοποίησης είναι τα μοντέλα συνεργασίας με παίκτες του κλάδου. Επίσης, το 66% των συμμετεχόντων υποστήριξαν ότι τα παραδοσιακά και νέα επιχειρησιακά μοντέλα πρέπει να προχωρούν «χέρι-χέρι», ενώ μόλις το 34% πιστεύει στον «πλήρη μετασχηματισμό των επιχειρησιακών μοντέλων και προϊόντων με πλήρη επίγνωση ότι οι αποδόσεις των νέων επιχειρήσεων μπορεί να είναι αρνητικές σήμερα».
Οι KPMG και Egon Zehnder παρομοιάζουν τα αποτελέσματα της έρευνας με την ανακάλυψη των επιστημόνων ότι ο ήλιος βρίσκεται στο κέντρο του ηλιακού μας συστήματος. Η κατανόηση της δύναμης που κρύβει η ψηφιοποίηση για την αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει τα δεδομένα του κλάδου όπως τον γνωρίζουμε σήμερα. Και οι δύο εταιρείες επικρότησαν τον υψηλό βαθμό ευαισθητοποίησης και «επιφυλακής» των στελεχών του κλάδου, όπως προκύπτει συνολικά από την έρευνα. Επισημαίνουν, επίσης, ότι την ώρα που οι νέοι παίκτες έχουν το πλεονέκτημα να παίζουν μόνο με «καινούργια χαρτιά», οι εδραιωμένοι παίκτες του κλάδου καλούνται να «αλλάζουν τροχούς ενώ οδηγούν».