Επίτιμες καλεσμένες, αλλά και συντονίστριες της εκδήλωσης ήταν οι αλπινίστριες Βανέσα Αρχοντίδου και Χριστίνα Φλαμπούρη, οι οποίες, μέσω της πρωτοβουλίας “A woman can be” και με τη στήριξη της KPMG ξεκινούν σε ένα μήνα την κατάκτηση της κορυφής του Έβερεστ.
«Στην KPMG πιστεύουμε στην αξία της ισορροπίας. Οι γυναίκες αντιστοιχούν στο 44% του management group μας και στο 53% του ανθρώπινού μας δυναμικού. Στηρίζουμε τη Βανέσα και τη Χριστίνα γιατί οι αξίες μας ταυτίζονται» δήλωσε η Σιάνα Κυριάκου, Γενική Διευθύντρια και COO της KPMG, καλωσορίζοντας το κοινό της εκδήλωσης. Αναφερόμενη στον αυτοπροσδιορισμό της Βανέσας Αρχοντίδου ως “slasher” (εκ του αγγλικού slash-κάθετος), η Σιάνα Κυριάκου τόνισε ότι «ο κάθε ένας και η κάθε μια από εμάς είμαστε πολύ παραπάνω από ένας μονοδιάστατος ρόλος». Με τη σειρά τους οι Βανέσα Αρχοντίδου και Χριστίνα Φλαμπούρη ανέφεραν ότι «σκληρή δουλειά, ξεκάθαρο όραμα και στρατηγική είναι οι κοινές μας αξίες. Η KPMG εκτιμά τη διαφορετικότητα του καθενός και την ενσωματώνει στην ομαδική δουλειά».
Στερεότυπα: Αμβλύνονται, αλλά εξακολουθούν να υφίστανται
Ο εντοπισμός αλλά και η καταπολέμηση των στερεοτύπων ήταν ένα θέμα που διέπνεε τις συζητήσεις της εκδήλωσης. Ανατρέχοντας στα πρώτα χρόνια λειτουργίας της KPMG στην Ελλάδα, ο Μάριος Κυριάκου μη-εκτελεστικός Πρόεδρος, τόνισε ότι η KPMG επέμενε στο να συμπεριλαμβάνει γυναίκες στις ομάδες ελεγκτών, παρότι αυτό επέφερε αντιδράσεις σε κάποιους πελάτες. «Η KPMG είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα ανάμεσα στις “BIG 4” εταιρείες που απέκτησε γυναίκα συνέταιρο, το 1995, και είμαστε περήφανοι για αυτό», επεσήμανε ο Μάριος Κυριάκου.
Βάσει της εμπειρίας της στο «ανδροκρατούμενο» περιβάλλον της πληροφορικής, η Μυλαίδη Στούμπου, πληροφόρησε το κοινό της εκδήλωσης ότι «από τις 1 000 γυναίκες που σπουδάζουν, 26 μόνο επιλέγουν την επιστήμη και την τεχνολογία και 6 (!) μόνο μπαίνουν στον συγκεκριμένο χώρο εργασίας. Εάν τα κορίτσια που ξεκινούσαν τις σπουδές τους στον χώρο της Πληροφορικής δεν τα παρατούσαν, τότε θα καλύπταμε τις κενές θέσεις στον χώρο της Τεχνολογίας και το ΑΕΠ της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα ήταν κατά Ευρώ 16,2 δις μεγαλύτερο». Περιγράφοντας τη δική της πορεία, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, η Regional Director, One Commercial Partner, CEE Multi-Country της Microsoft διευκρίνισε ότι «επειδή υπάρχουν εταιρείες όπως η KPMG και η Microsoft, με συνειδητές επιλογές όσον αφορά το diversity & inclusion, δεν σημαίνει ότι έπαυσαν να υπάρχουν διακρίσεις και πρέπει να μιλάμε πλέον ανοιχτά για αυτό».
Την εξίσωση των απολαβών (salary equality) ανάμεσα σε άνδρες και γυναίκες ανέδειξε ως θεμελιώδες στοιχείο για τη προώθηση του gender equality η Αναστασία Παρετζόγλου, προσθέτοντας, παράλληλα, ότι η καριέρα, οι δεξιότητες και το ταλέντο δεν έχουν φύλο. Η brand manager του Fortune εξήγησε ότι εταιρείες πουλάνε προϊόντα και υπηρεσίες σε άλλους ανθρώπους που είναι εξ ίσου διαφορετικοί, επομένως είναι σημαντικό να υπάρχει diversity πρωτίστως μέσα στην ίδια την εταιρεία».
Κοινός τόπος των απόψεων στο πάνελ συζήτησης όπου συμμετείχαν ο Μάριος Κυριάκου και η Αναστασία Παρετζόγλου, μαζί με το στέλεχος επικοινωνίας Μαρία Ηλιοπούλου και την Βιολόγο & Executive Director του Athens Science Festival Δρ. Γιούλη Κυριαζή ήταν ότι οι γυναίκες μόνες τους πρέπει να διαμορφώσουν τη θέση τους στην εργασία και την κοινωνία -κανένας δεν μπορεί να το κάνει εξ’ ονόματος αυτών. «Δεν ένιωσα ποτέ αδικία στον εργασιακό χώρο, αλλά αυτό επειδή πάντα θεωρούσα τον εαυτό μου ίσο και πίστευα σε εμένα» τόνισε η Μαρία Ηλιοπούλου.
Η παραδοχή αυτή δεν μειώνει τη σημασία που έχουν η οικογένεια, το εκπαιδευτικό σύστημα αλλά και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης στην προβολή θετικών προτύπων για το inclusion. «Είναι πολύ σημαντικό για τους μαθητές άρα και για τα νέα κορίτσια να έρχονται από νωρίς σε επαφή με πρότυπα ισχυρών γυναικών» δήλωσε η Αμαλία Κωνσταντακοπούλου, Συνιδρύτρια και Διευθύντρια του Μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού ‘’The Tipping Point’’. Επιπλέον, όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν η Βανέσα Αρχοντίδου και Χριστίνα Φλαμπούρη «το diversity δεν είναι ένα ακόμα δείκτης για τη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού, ούτε «μόδα». Είμαστε δύο γυναίκες που συμμετέχουν σε ορειβατικές αποστολές, και ερχόμαστε ακόμα αντιμέτωπες με σχόλια σχετικά με τους στόχους μας και την οικογένειά μας. Μέχρις αυτά τα σχόλια να παύσουν να υφίστανται, υπάρχουν περιθώρια για βελτίωση». Τέλος, ενδεικτική ήταν και η τοποθέτηση της Κοσμήτορος του Deree Δρ. Αρετής Κρέπαπα σχετικά με «τα εσωτερικευμένα στερεότυπα που ο καθένας από εμάς φέρει και οφείλει να αναγνωρίσει και αποποιηθεί».
Η πολύπλευρη αξία του inclusion & diversity
«Στη Βιολογία η ποικιλότητα ενισχύει την προσαρμοστικότητα και κατ΄επέκταση αυξάνει την ικανότητα επιβίωσης των οργανισμών. Αυτό είναι το μοντέλο της φύσης» και «η κοινωνία μας δεν δίνει ίσες ευκαιρίες στις γυναίκες επιστήμονες» τόνισε η Δρ. Γιούλη Κυριαζή, ενώ η Δρ. Αρετή Κρέπαπα επεσήμανε ότι «η διαφορετικότητα στα δημογραφικά χαρακτηριστικά και στις ικανότητες ανάμεσα στα μέλη μιας ομάδας προωθεί το agility». Επιπλέον, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η Μαρία Αλεξίου, Διευθύντρια ΕΚΕ του Ομίλου ΤΙΤΑΝ και Πρόεδρος ΔΣ του CSR Hellas και Global Compact Network «οι εταιρείες έχουν πια ανάγκη από ‘θηλυκά’ μυαλά», γιατί το να έχουμε ομοιομορφία απόψεων δεν μας πηγαίνει μπροστά». Σε αυτό το πλαίσιο, η Σιάνα Κυριάκου η οποία συντόνιζε τη συζήτηση ανάμεσα στις Μ. Αλεξίου, Α. Κωνσταντακοπούλου, Δρ. Α. Κρέπαπα και Μ. Στούμπου εξέφρασε την άποψη ότι «βιώνουμε τεράστιες αλλαγές και η επιβίωσή μας εξαρτάται πλέον από το πόσο ανοιχτοί είμαστε σε διαφορετικά μοτίβα σκέψης».
Η θέση των εργαζόμενων μητέρων συζητήθηκε εκτενώς στην εκδήλωση «υγιής γυναίκα σημαίνει υγιής κοινωνία: οι γυναίκες χρειάζονται χρόνο για να ισορροπήσουν στον ρόλο τους ως μητέρες, και αυτό, μακροπρόθεσμα, είναι προς όφελος της κοινωνίας» εξήγησε η Δρ. Γιούλη Κυριαζή. Τέλος, από μια εκδήλωση για το inclusion & diversity δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα σχόλια σχετικά με τις ποσοστώσεις (quotas). Η Δρ. Αρετή Κρέπαπα τόνισε ότι «όπως στους αγώνες ταχύτητας στίβου, για να έχουν όλοι ίσες ευκαιρίες, απαιτείται πλεονέκτημα στο σημείο αφετηρίας, για αυτούς που έχουν μεγαλύτερη απόσταση να διανύσουν», επεσήμανε όμως ότι «το inclusiveness είναι πάνω απ’ όλα θέμα κουλτούρας και εκπαίδευσης». Στο ίδιο μήκος κύματος, η Μαρία Αλεξίου υποστήριξε την άποψη ότι «οι ποσοστώσεις μπορούν να αποπροσανατολίσουν από τις πραγματικές διαστάσεις των κοινωνικών φαινομένων και των πραγματικών προκλήσεων σχετικά με το diversity και το inclusion».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr