Οι ΜμΕ αναγκάζονται συχνά πυκνά να προμηθεύουν με εταιρικές χρεωστικές κάρτες τους εργαζόμενους -με όλους τους κινδύνους που αυτό συνεπάγεται- ή να έρχονται σε απευθείας συμφωνία με το πρατήριο καυσίμων της γειτονιάς, καθώς και να μηχανεύονται διάφορους άλλους τρόπους, οι οποίοι κάθε άλλο παρά συμφέροντες είναι, τόσο παραγωγικά όσο και οικονομικά. Εν ολίγοις, τα προβλήματα (pain-points) που αντιμετωπίζουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις σήμερα, συνοψίζονται ως εξής:
- Ανάγκη μετρητών για την κάλυψη πάγιων εξόδων, ελλείψει εταιρικών καρτών
- Δυσκολία εκταμίευσης μετρητών και έκδοσης καρτών
- Χρονοβόρες διαδικασίες διαχείρισης των εταιρικών εξόδων και αυξημένος χρόνος διαχείρισης από το λογιστήριο και τα αρμόδια τμήματα ανά επιχείρηση
- Κίνδυνος προστίμων σε περίπτωση ελέγχου και δυσκολία συμμόρφωσης με τη νομοθεσία
Η πρώτη πανελλήνια έρευνα για τη «Διαχείριση Εταιρικών Εξόδων»
Μέσα από έρευνα που πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2017 για λογαριασμό της Edenred, 288 Decision Makers από όλους τους κλάδους της ελληνικής αγοράς, ανέδειξαν τόσο τα pain-points που προκύπτουν από το σημερινό τρόπο διαχείρισης των εξόδων τους, όσο και τα χαρακτηριστικά που αποζητούν από τη λύση του αύριο. Χαρακτηριστικά που συγκεντρώνονται στη νέα λύση διαχείρισης εταιρικών εξόδων της Edenred, Spendeo®.
Tο 95% των επιχειρήσεων δηλώνει ότι η διαχείριση των εταιρικών εξόδων αποτελεί γι’αυτές προτεραιότητα «μεγάλης» ή «πολύ μεγάλης» σημασίας που όμως ακόμα δεν έχει βρει τρόπο επίλυσης (50% των επιχειρήσεων δηλώνουν δυσαρεστημένες από τον τρόπο διαχείρισης του σήμερα).
H δυσαρέσκεια αυτή διαφέρει σημαντικά ανάλογα με το είδος των εξόδων που καλούνται να διαχειριστούν.
Παρακάτω, τα διαφορετικά έξοδα και το ποσοστό δυσαρέσκειας που αυτά δημιουργούν:
- Διαχείριση γευμάτων εκτός έδρας (~65%)
- Καύσιμα και εταιρικά γεύματα (55%)
- Διαμονή σε ξενοδοχεία (52%)
Mε ποιό τρόπο διαχειρίζονται σήμερα οι επιχειρήσεις τα εταιρικά τους έξοδα (οι πιο δημοφιλείς τρόποι);
- Προκαταβολή από το λογιστήριο (μετρητά ή κατάθεση σε λογαριασμό του υπαλλήλου) (57,6%)
- Απολογιστικά, με τους υπαλλήλους να καλύπτουν αρχικά τα έξοδα και εν συνεχεία να συντάσσουν εξοδολόγιο προκειμένου να αποζημιωθούν (49,3%)
Συνεπώς, η ανάγκη εύρεσης ενός πιο ευέλικτου, τρόπου διαχείρισης των εταρικών εξόδων αποτελεί επιτακτική ανάγκη για τις επιχειρήσεις του σήμερα.
Ποιά όμως είναι τα χαρακτηριστικά μιας τέτοιας λύσης, όπως ορίστηκαν από τις ίδιες τις εταιρείες;
- Μείωση του χρόνου διαχείρισης (55,9%)
- Μείωση κόστους και συμμόρφωση των εξόδων με την πολιτική της εταιρείας (1 στους 10 ερωτηθέντες)
Συνοψίζοντας τα παραπάνω, η εξοικονόμηση χρόνου και η ευκολία διαχείρισης, αποτελούν τις σημαντικότερες προκλήσεις και προτεραιότητες σε επίπεδο διαχείρισης εταιρικών εξόδων τόσο για τους εργοδότες όσο και για τους εργαζόμενους.
Προσπαθώντας να ορίσουμε προτεραιότητες τώρα από μία λύση διαχείρισης εταιρικών εξόδων, παρακάτω η λίστα με τα top χαρακτηριστικά που αποζητούν οι ενδιαφερόμενοι:
- Ευκολία χρήσης
- Ευελιξία
- Χαμηλό κόστος χρήσης
- Κατάργηση χρήσης μετρητών
Κλείνοντας με τα ευρήματα της έρευνας, είναι ξεκάθαρο ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις/ελλείψεις σε ό,τι αφορά στη διαχείριση των εταιρικών τους εξόδων, θέμα που αποτελεί σημαντική προτεραιότητα για την πλειοψηφία αυτών αλλά και για τους εργαζόμενούς τους.
Λύση στις προκλήσεις αυτές μπορεί να επιφέρει μόνο μία μοντέρνα λύση, ψηφιακή, απλή και ευέλικτη που θα επιτρέπει στις επιχειρήσεις να εξοικονομήσουν χρόνο, να μειώσουν τα λάθη αλλά και να αυτοματοποιήσουν την όλη διαδικασία.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα ευρήματα της έρευνας, μπορείτε να βρείτε στο σχετικό Whitepaper.
Η Edenred δίνει τη λύση με την πλατφόρμα Spendeo®
Η Edenred, παρουσίασε τον Ιούλιο του 2017 στην ελληνική αγορά το πρώτο ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης εταιρικών εξόδων Spendeo®. Σχεδιασμένη αποκλειστικά για επιχειρήσεις, η λύση Spendeo® συνδυάζει την ευελιξία μιας επαναφορτιζόμενης κάρτας, τον έλεγχο μίας online πλατφόρμας που διαχειρίζεται, καταγράφει και παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τα έξοδα μίας εταιρείας, και της αντίστοιχης mobile εφαρμογής για 24/7 εύκολη και άμεση πρόσβαση και διαχείριση από την πλευρά των εργαζομένων.
Πώς μπορεί η κάρτα Spendeo® να δώσει απαντήσεις στις προκλήσεις των ΜμΕ;
Τα βασικά προνόμια της κάρτας Spendeo® μπορούν να συνοψιστούν ως εξής:
- Άμεση έκδοση των καρτών (είτε προσωπικές είτε ανώνυμες - στο όνομα της εταιρείας)
- Άμεση δημιουργία και φόρτιση του κεντρικού/Master Account
- Τέλος στην ανάγκη για μετρητά και τη δυσκολία εκταμίευσης, δεδομένου ότι τα εταιρικά έξοδα πραγματοποιούνται πλέον μέσω επαναφορτιζόμενων εταιρικών καρτών Spendeo®
- Απλοποίηση της διαδικασίας εξοδολογίων μέσω της mobile εφαρμογής και της online πλατφόρμας Spendeo®, μειώνοντας έτσι το κόστος και το χρόνο διαχείρισης από το λογιστήριο
- Άμεση επαναφόρτιση για μειωμένους χρόνους διαχείρισης
Παράλληλα, προσφέρει:
- 24ωρη πρόσβαση στο διαθέσιμο υπόλοιπο και στο ιστορικό των συναλλαγών μέσω της online πλατφόρμας Spendeo® και της αντίστοιχης mobile εφαρμογής
- Ασφάλεια, χάρη στην τεχνολογία Chip & Pin και τη δυνατότητα Contactless συναλλαγών, με την τεχνογνωσία της MasterCard®
- Αύξηση της παραγωγικότητας και της ικανοποίησης των εργαζομένων χάρη στην απλή χρήση της και την ευελιξία στις επιλογές
- Ευελιξία, καθώς γίνεται αποδεκτή σε όλες τις επιχειρήσεις που διαθέτουν POS, σε όλη την Ελλάδα, βάσει των όρων χρήσης της εταιρείας
Εν ολίγοις, η κάρτα Spendeo® αποτελεί μία προηγμένη, τεχνολογική λύση, ικανή να καλύψει τις ανάγκες των επιχειρήσεων, παρέχοντας άμεση λύση σε ένα πρόβλημα πολύ μεγάλης σημασίας στη σύγχρονη ελληνική αγορά.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την κάρτα Spendeo®, μπορείτε να βρείτε στο www.spendeo.gr/business
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr