Αυτό δήλωσε μιλώντας στο 1ο Συνέδριο του ΣΕΒ για τις ΜμΕ την περασμένη εβδομάδα σε πάνελ για τα cluster επιχειρήσεων στην Ελλάδα, ο Θεόδωρος Σκαμάγκος της Metron Logistics. Παράλληλα αναφέρθηκε στις παθογένειες του τομέα, που υπονομεύουν την ανοδική του πορεία.
«Στην Ελλάδα η κλίμακα είναι πολύ μικρή. Αντιστοιχεί ενάμιση φορτηγό ανά επιχείρηση» τόνισε και ανέφερε ότι στο 5,5% -7% συνολικά είναι ο κλάδος σε σχέση με το ΑΕΠ . «Δεν υπάρχει π.χ. διαβαλκανικό δίκτυο μεταφορών και αυτό ένα πρόβλημα» συμπλήρωσε.
Εντυπωσιακή ήταν η αναφορά του στη μαύρη οικονομία. «Το 50 - 60% της εφοδιαστικής αλυσίδας αφορά την μαύρη αγορά με κύριο λόγο και αιτία το ότι δεν υπάρχουν ηλεκτρονικά τιμολόγια» υπογράμμισε ο κ. Σκαμάγκος. Ωστόσο, παραδέχτηκε, ότι λόγω της γεωγραφικής θέσης της χώρας μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο για συνολική ανάπτυξη.
Όπως τόνισε το ηλεκτρονικό εμπόριο και η ανάπτυξή του μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του κλάδου των logistics στην Ελλάδα, όπως και η πλήρης ανάπτυξη των σχετικών υποδομών σε λιμάνια, δρόμους και τραίνα. Χαρακτήρισε, δε, ιδιαίτερα θετικές τις επενδύσεις της Cosco στον Πειραιά αλλά και τις επικείμενες στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για την ανάδειξη του κλάδου,
Σε άλλο μήκος κύματος, μιλώντας στην εκπομπή Επιχειρήματα της ΕΡΤ πριν λίγες μέρες ο πρόεδρος του Δ.Σ. της Ελληνικής Εταιρείας Logistics ο Ν. Ροδόπουλος, περιέγραψε τις προοπτικές του κλάδου. Όπως είπε, είναι αβαντάζ η γεωγραφική της θέση της χώρας για την ανάπτυξη του κλάδου της εφοδιαστικής αλυσίδας.
«Στο 11% του ΑΕΠ το 2014 βρισκόταν ο κλάδος συνολικά» σημείωσε κι ανέφερε ότι μέσα στο 2018 θα υπάρχει ολοκληρωμένη κι επικαιροποιημένη εικόνα με βάση την έρευνα που διεξάγεται τώρα για τη συνεισφορά του.
«Η αίσθηση είναι ότι η θέση του κλάδου στην εθνική οικονομία αισθητά βελτιωμένη» σημείωσε. Ανέρχεται στα 19,5 δισεκ. ο τζίρος το χρόνο και έχει 200.000 εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης» υπογράμμισε ο κ. Ροδόπουλος. «Η Δυτική Αττική είναι ο κεντρικός κόμβος των εμπορευμάτων που έρχονται από το εξωτερικό και διανέμονται σε όλη την Ελλάδα. Ταυτόχρονα είναι ένα σημαντικό σημείο, που θα ολοκληρωθεί με την κατασκευή του πάρκου των logistics εκεί, σε μια έκταση 600 στρεμμάτων. Χρειάζεται συμπλήρωση της απαιτούμενης νομοθέτησης αλλά και των υποδομών. Κυρίως το τραίνο αλλά και τα δύο κέντρα logistics σε Αττική και Θεσσαλονίκη, αλλά και τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης Πάτρα, Βόλος και Ηγουμενίτσα» είπε και κατέληξε υπογραμμίζοντας τη σημασία που έχει και για τις ΜμΕ η αξιοποίηση του τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας: «Και οι μικροί επιχειρηματίες πρέπει να κατανοήσουν τις οικονομίες κλίμακος που δίνει ο κλάδος» τόνισε χαρακτηριστικά.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr