Τούτων δοθέντων πολλές εταιρίες «βλέπουν» έξω ή ετοιμάζουν νέα προϊόντα ώστε να προσελκύσουν κοινά μεγαλύτερης ηλικίας. Ειδικά αυτό αφορά τον κλάδο των ποτών και των τροφίμων όπου βέβαια οι μεγάλες καταναλώσεις είναι σε νέες ηλικίες, μέχρι τα 50 έτη.
Ειδικά ο κλάδος της μπύρας έχει πληγεί σημαντικά. Κορυφαία στελέχη της Ελληνικής ζυθοποιίας σημειώνουν ότι η γήρανση οδηγεί σε απώλειες πελατών καθώς οι μεγαλύτερες ηλικίες αποφεύγουν τις μεγάλες καταναλώσεις για θέματα υγείας. Επίσης αυτό προστίθεται στην απώλεια πελατών από το brain drain. Οι χιλιάδες Έλληνες που έφυγαν τα χρόνια της κρίσης λείπουν από τις ελληνικές ζυθοποιίες.
Όντας νέοι από 25-45 ετών, κυρίως με σπουδές κι εμπειρίες εξωτερικού, είχαν εντρυφήσει στην κουλτούρα της μπύρας, όπως αναφέρει το κορυφαίο στέλεχος της βιομηχανίας. Έτσι με τη φυγή τους έξω στέρησαν τις εταιρίες παραγωγής, εγχώριες και πολυεθνικές, από μια καλή πελατεία που μεταφέρθηκε έξω. Ουσιαστικά πρόκειται για μια παράπλευρη απώλεια του brain drain σε ένα κλάδο που λόγω της μείωσης των εισοδημάτων κι αύξησης των φόρων αναζητά διεξόδους.
Συνολικά σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών κατά 20% τα τελευταία χρόνια έχει συρρικνωθεί ο κλάδος της ζυθοποιίας. Φέτος, βέβαια, λόγω και της πολύ καλής εικόνας των καλοκαιρινών μηνών, φαίνεται να σταθεροποιείται η εικόνα του κλάδου στα επίπεδα του 2016.
Τις ελπίδες τους, έτσι, οι βιομηχανίες μπύρας πλέον εναποθέτουν είτε στην άνοδο της ψυχρής αγοράς λόγω του τουρισμού είτε στα νέα προϊόντα, (μπύρες χωρίς ή με λίγο αλκοόλ, με γεύσεις τζιντζερ κτλ) και φυσικά το μηλίτη. Επίσης ζητούν άρση των στρεβλώσεων που υπονομεύουν περαιτέρω τη βιωσιμότητα μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων που τα τελευταία χρόνια γνώρισαν άνθιση.
Πάντως ο κλάδος της μπύρας δεν είναι ο μόνος που προσπαθεί να «διαβάσει» τις δημογραφικές εξελίξεις. Το ίδιο συμβαίνει και σε άλλους κλάδους τροφίμων. Είναι ενδεικτικό ότι οι γαλακτοβιομηχανίες δίνουν έμφαση στις εξαγωγές καθώς η αγορά στον κλάδο παρουσιάζει πτώση. Προσπαθούν να αξιοποιήσουν την ποιότητα προϊόντων όπως το γιαούρτι και τα τυροκομικά ώστε να αναπτυχθούν. Κι αυτό αφορά τόσο τις κλασικές αγορές της Ευρώπης όσο και τα Βαλκάνια. Ειδικά η αγορά Ρουμανίας με πλέον των 20 εκατομ. καταναλωτών με αυξητική τάση εισοδήματος λειtουργεί ως πόλος έλξης για ετιαρίες όπως ο Όλυμπος ή και η Jumbo.
Μάλιστα ο κ. Απόστολος Βακάκης, επικεφαλής της δεύτερης, μιλώντας την προηγούμενη εβδομάδα σε εκδήλωση της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών, με το προσωπικό του ύφος σημείωσε: «Η Ελλάδα είναι μια τρύπια σαμπρέλα». Ο ίδιος αποκάλυψε ότι αν τα καταστήματα Jumbo είχαν μείνει στη στρατηγική των παιχνιδιών σήμερα δεν θα υπήρχε. «Δεν υπάρχει αγορά και κυρίως καταναλωτές.» Ο κ. Βακάκης ανακοίνωσε ότι θα μειώσει τα βρεφικά είδη καθώς η υπογεννητικότητα στη Ελλάδα δεν βοηθά τα προϊόντα αυτής της κατηγορίας και θα δώσει περισσότερη έμφαση στην τρίτη ηλικία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr