Έτσι η Μότορ Όιλ σχεδιάζει να αυξήσει τα ιδιόκτητα πρατήρια στην εσωτερική αγορά. Πιο συγκεκριμένα τo ιδιόκτητο δίκτυο της Shell αριθμεί σήμερα 280 και αναμένεται να φθάσει τα 300, την ώρα που συνολικό δίκτυο της Shell ανέρχεται σε 720. Το ιδιόκτητο δίκτυο της Avin θα ανέλθει σε 130 πρατήρια όταν το συνολικό της δίκτυο ανέρχεται σε 500 πρατήρια, η Cyclon έχει 200 πρατήρια.
Τα πλεονεκτήματα των ιδιόκτητών πρατηρίων συμπυκνώνονται στο ότι δεν υπάρχει ο κίνδυνος του αντισυμβαλλόμενου και το ρίσκο να μη πληρωθεί ο προμηθευτής. Επίσης υπάρχει η προσδοκία να αυξηθούν τα έσοδα των πρατηρίων για τον όμιλο από την πώληση προϊόντων εκτός των καυσίμων.
Στα σχέδια του Ομίλου είναι και η επέκταση στα Βαλκάνια, ωστόσο αυτό θα μπορούσε να γίνει σε συνεργασία με την Shell και θα προϋπέθετε τη δημιουργία απαραίτητων τοπικών υποδομών. Σχετικά με το project των υλοποιούμενων ερευνών για την εξόρυξη υδρογονανθράκων στις ΗΠΑ, περισσότερα νέα θα υπάρξουν από το 2018. Γενικότερα, η συγκεκριμένη δραστηριότητα θα αφορά επενδυτικά ποσά που ο Όμιλος θα μπορεί να αντέξει με ευκολία, ενώ τα οφέλη αναμένεται να είναι πολύ μεγάλα.
Χρονιά με ρεκόρ για τη Μότορ Όιλ το 2016
Στο μεταξύ σε σταθερή ανοδική τροχιά βρίσκεται η Μότορ Όιλ. Η εισηγμένη εταιρεία από το 2001 έχει δώσει μερίσματα 10,28 ανά μετοχή τα τελευταία15 χρόνια. Μόνο για τη οικονομική χρήση του 2016 έχει ανακοινώσει ότι θα διανείμει μέρισμα 0,90 ευρώ ανά μετοχή. Η μετοχή της Motor Oil είναι στα επίπεδα των 15.50 ευρώ σημειώνοντας άνοδο 20% από τις αρχές του έτους και στην τριετία καταγράφει κέρδη ύψους 76% καθώς η τιμή της ήταν στα 8,90 ευρώ.
Τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας φθάνουν τα 689 εκατ. ευρώ, και ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός ανέρχεται στα 169 εκατ. ευρώ. Αξίζει να αναφερθεί ότι ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός ήταν στα 863 εκατ. ευρώ το 2011 και μειώθηκε στα τρέχοντα επίπεδα. Σύμφωνα πάντως με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο κ. Π. Τζαννετάκη τα δάνεια δε θα αποπληρωθούν εξ ολοκλήρου καθώς υπάρχει ανάγκη για κεφάλαια για επενδύσεις και για την αγορά πρώτης ύλης.
Ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός για το 2017 πάντως αναμένεται να μειωθεί περαιτέρω φέτος παρότι η διοίκηση της Motor Oil θα προχωρήσει σε επενδύσεις ύψους 55 εκατ. ευρώ και παρά τη διανομή υψηλού μερίσματος.
Παράλληλα ολοκληρώθηκε η επένδυση 200 εκατ. ευρώ στο δεύτερο διυλιστήριο, κάτι που επιτρέπει στην εταιρία να αγοράζει πιο βαρύ πετρέλαιο σε πιο χαμηλές τιμές σε σχέση με το μπρέντ με αποτέλεσμα να μεγιστοποιεί το οικονομικό όφελός της.
Η παραγωγή του διυλιστηρίου ανήλθε στους 11,5 εκατ. μετρικούς τόνους το 2016 και ταυτόχρονα σημείωσε αύξηση του όγκου των συνολικών πωλήσεων για όγδοη συνεχή χρονιά, σημειώνοντας ιστορικό υψηλό. Συγκεκριμένα ο όγκος πωλήσεων εξωτερικού διαμορφώθηκε στο 77,85% έναντι 76,07% το 2015.
Οι πωλήσεις της εταιρείας ανήλθαν σε 13,04 εκατ. μετρικούς τόνους έναντι 12,85 εκατ. μετρικούς τόνους το 2015. Τα καθαρά κέρδη της αποτελούν ιστορικό ρεκόρ καθώς διαμορφώθηκαν σε 392,8 εκατ. ευρώ το 2016 έναντι 291,8 εκατ. ευρώ το 2015.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr