Oι ομάδες
Κατά τη διάρκεια της βραδιάς που η θερμοκοιτίδα επιχειρηματικότητας της ολλανδικής πρεσβείας διοργάνωσε με τη στήριξη του Ιδρύματος Νιάρχου, οι επιχειρηματικές προτάσεις που παρουσιάστηκαν διέφεραν θεματικά μεταξύ τους. Πρώτος το λόγο πήρε ο ιδρυτής της “Εναλείας”, μιας κοινωνικής επιχείρησης που ίδρυσε μια πρότυπη σχολή εκπαίδευσης ψαράδων και φιλοδοξεί μέσω e-learning να απευθυνθεί στα πιο απομακρυσμένα νησιά της χώρας, προτού επεκταθεί σε άλλες μεσογειακές χώρες.
Στη συνέχεια, οι δημιουργοί της Urban Owl μίλησαν για το δικό τους όραμα που στόχο έχει να ανατρέψει τα μέχρι σήμερα δεδομένα στην αγορά γυαλιών ηλίου, με προϊόντα στον σχεδιασμό των οποίων συμμετέχουν οι ίδιοι οι καταναλωτές. Η Easy Exports έχει στόχο να λειτουργήσει η ίδια ως dating app, συνταιριάζοντας εξαγωγείς που αναζητούν πελάτες με αγοραστές που ψάχνουν τον καλύτερο πάροχο για το προϊόν που χρειάζονται.
Η Cyclefi έχοντας αναπτύξει ένα καινοτόμο σύστημα καταγραφής και ενίσχυσης της ανακύκλωσης, διεκδικεί δυναμικά μια θέση στην αγορά, ενώ η Gaming Brotherhood χρησιμοποιεί αυθεντικές ιστορίες ως υλικό για εκστρατείες marketing. Η Foodakai παρέχει υπηρεσίες ανάλυσης για θέματα διατροφικής ασφαλείας σε εταιρείες τροφίμων.
Οι μεγάλοι νικητές
Μεγάλη νικήτρια της διοργάνωσης που έλαβε και το βραβείο των 15.000 ευρώ ήταν η Tesibit, η οποία μέσω του λογισμικού της βελτιώνει στο μέγιστο την απόδοση βιομηχανικών εγκαταστάσεων (αρχικά έχει εστιάσει σε ανεμογεννήτριες και βιοαντιδραστήρες). Λαμβάνοντας το έπαθλο, η Βασιλική Ντάμπαση εκ μέρους της ομάδας της ευχήθηκε στο κοινό “Καλωσορίσατε στο βιομηχανικό internet of things”, συμπληρώνοντας πως πρόκειται για έναν κλάδο που θα αλλάξει όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.
Το δεύτερο βραβείο (10.000 ευρώ) έλαβε η lalemou, η οποία, όπως τόνισε ο εμπνευστής της, Φάνης Ρήγας, είναι μία ανώνυμη εφαρμογή για γνωριμίες που απορρίπτει τη λογική του ταιριάσματος (matching), γιατί “η αγάπη δεν μπορεί να καθοριστεί από έναν αλγόριθμο”.
Την εκδήλωση παρουσίασε ο δημοσιογράφος και διευθυντής της Καθημερινής, Αλέξης Παπαχελάς, ενώ το παρών έδωσε πλήθος κόσμου που με ενδιαφέρον άκουσε τις συμβουλές των κριτών αλλά και των διαγωνιζόμενων.
Ο Άκης Μαρκάτος, γενικός διευθυντής της Κτηματολόγιο Α.Ε. και πρώην διευθυντής επενδύσεων του επενδυτικού fund Attica Ventures, παρότρυνε τους νέους επιχειρηματίες να φανταστούν πώς θα είναι ο κόσμος στο μέλλον, ενώ ο Τζον Φοξ, senior μηχανικός λογισμικού της Netflix, παίρνοντας μια φράση από τον κόσμο της μαγειρικής είπε: “Να βγάζετε τον εαυτό από τη φωτιά πού και πού, θα έχετε πιο ζουμερές ιδέες”.
Ο Νίκος Αντωνίου, διαχειριστής επενδύσεων της PJ Tech Catalyst, σημείωσε ότι όταν βλέπει ομάδες με επιχειρηματικές ιδέες, “ψάχνει τον άνθρωπο με το αυτί του στην αγορά”, που θα γίνει ο υπεύθυνος πωλήσεων. “Μας λείπουν οι άνθρωποι των πωλήσεων στην Ελλάδα”, πρόσθεσε.
Nέα κίνητρα σε νέους επιχειρηματίες
Να σημειωθεί πως η Orange Grove, που ιδρύθηκε πριν από τρία χρόνια από την πρεσβεία, σήμερα στεγάζει 40 νεοφυείς επιχειρήσεις. Στόχος του φιλόδοξου εγχειρήματος ήταν εξαρχής να προσφέρει τα κατάλληλα εφόδια (επαφές, τεχνογνωσία, γνώση) σε νέους Έλληνες και Ολλανδούς επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν την δική τους επιχείρηση ή να επεκτείνουν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες στην Ελλάδα.
Με φόντο την ελληνική οικονομική κρίση και το φαινόμενο της διαρροής εγκεφάλων, το πρόγραμμα αποσκοπεί περαιτέρω στον επαναπατρισμό των ελληνικών μυαλών και στην παροχή κινήτρων σε νέους ταλαντούχους Έλληνες να μείνουν στην χώρα μας και να ξεκινήσουν την δική τους επιχείρηση.
Kυριακή Αξιώτη
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr