Για τις ανάγκες του διαγωνισμού οι ομάδες έχουν δαπανήσει περισσότερους από 12 μήνες για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη δοκιμή των ενεργειακά αποδοτικών οχημάτων τους. Βασική πρόκληση του διαγωνισμού είναι τα αυτοκίνητα των ομάδων να διανύσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απόσταση, με το ισοδύναμο μίας κιλοβατώρας ή ενός λίτρου καυσίμου της επιλογής τους.
Πέρυσι, η ομάδα Microjoule-La Joliverie από τη Γαλλία διένυσε τη μεγαλύτερη απόσταση, σημειώνοντας το απίστευτο ρεκόρ των 2.606 χιλιόμετρων - σαν να οδηγεί δηλαδή κάποιος από το Λονδίνο έως το Μιλάνο και πίσω, χρησιμοποιώντας το ισοδύναμο μόλις ενός λίτρου καυσίμου.
«Εδώ και χρόνια, η Shell έχει αναγνωρίσει τη σημασία της επιστήμης, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών δεξιοτήτων, οι οποίες είναι απαραίτητες για την αντιμετώπιση ορισμένων από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες ενεργειακές προκλήσεις. Για το λόγο αυτό, ο Ευρωπαϊκός Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell συνεχίζει να εμπνέει για 33η χρονιά τη νέα γενιά, ώστε να σχεδιάσει και να αναπτύξει νέα ενεργειακά αποδοτικά οχήματα», δήλωσε ο κ. Γιώργος Χατζόπουλος, Γενικός Διευθυντής της Coral Α.Ε., επίσημου licensee της Shell για την Ελλάδα. «Όπως πάντα, η Coral δεσμεύεται να σταθεί στο πλευρό των ελληνικών ομάδων, στην προσπάθειά τους να ξεπεράσουν για ακόμα µία χρονιά, τον εαυτό τους και να διεκδικήσουν ακόμα καλύτερα αποτελέσματα, εξερευνώντας τα όρια της δημιουργικότητας και της επιστημονικής γνώσης», συμπλήρωσε.
Η Ελλάδα θα δώσει και φέτος δυναμικά το «παρών», για δέκατη τέταρτη συνεχή χρονιά, παρά τις διαρκείς αντιξοότητες του κοινωνικοοικονομικού περιβάλλοντος. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα που θα την εκπροσωπήσουν είναι τα ακόλουθα:
· Η ομάδα «Προμηθέας» από τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου: Αυτή θα είναι η ένατη συνεχόμενη συμμετοχή της στο Μαραθώνιο. Πέρυσι, κατέλαβε τη 16η θέση στην κατηγορία Battery Electric µε το πρωτότυπο ηλεκτρικό όχημα «Πυρφόρος» αγγίζοντας τα 287 km/kWh, ενώ παράλληλα τιμήθηκε και με τα βραβεία Τεχνικής Καινοτομίας και Επικοινωνιακής Στρατηγικής για τις δοκιμασίες εκτός πίστας.
· Η ομάδα «TUC Eco Racing» από τη Σχολή Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης: Φέτος, συμμετέχει για δέκατη χρονιά στο Μαραθώνιο µε το εξελιγμένο όχημα πόλης «Εco Racer», ενώ πέρυσι κατέκτησε ένα από τα σημαντικότερα βραβεία εκτός πίστας, το Βραβείο Ασφάλειας Οχήματος για τρίτη φορά στην ιστορία της.
· Η ομάδα «Ποσειδώνας» από τα Τμήματα Μηχανολόγων Μηχανικών, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Μηχανικών Αυτοματισμού, καθώς και από τα Τμήματα της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο.) του Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.: Θα είναι η έκτη συμμετοχή της στο διαγωνισμό. Πέρυσι, διαγωνίστηκε στην κατηγορία Prototype (Βattery Electric) με το πρωτότυπο όχημα «Τριήρης» και κατέλαβε την 19η θέση διανύοντας 248km/kWh.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr