Ανοιχτός πόλεμος μαίνεται μεταξύ Deutsche Telekom - μέσω του ΟΤΕ - και Vodafone - μέσω της Forthnet - για την απόκτηση της Nova. Δεν έχουν περάσει δύο μέρες από το δημοσίευμα του Bloomberg ότι οι Έλληνες στρέφονται στη συνδρομητική τηλεόραση και οι εξελίξεις εντείνονται προμηνύοντας ένα καταιγιστικό καλοκαίρι στην τηλεπικοινωνιακή αγορά.
Πολύφερνη νύφη δεν είναι η Forthnet, αλλά το περιουσιακό της στοιχείο, η Nova, η οποία αριθμεί περισσότερους από 500 χιλιάδες συνδρομητές, με τον ΟΤΕ να έπεται με περίπου 300 χιλιάδες. Όλες οι εκτιμήσεις, αλλά και οι αναλύσεις που υπάρχουν είναι ότι όπως σε όλη την Ευρώπη, έτσι και στην Ελλάδα οι "συνδρομητικοί τηλεθεατές" αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω, που σημαίνει ότι για τις δύο μεγάλες πολυεθνικές τηλεπικοινωνιακές εταιρείες, η Ελλάδα αποτελεί παρθένα αγορά. Και όχι μόνο αυτό. Αλλά, η χώρα μας μπορεί να αποτελέσει το ορμητήριο και για τις άλλες περιφερειακές αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.
Ο πρόσφατος δείκτης "Informitv Multiscreen" έδειξε σταθερή αύξηση στους συνδρομητές τηλεοπτικών υπηρεσιών παγκοσμίως. Η έρευνα, που έγινε ανάμεσα σε 100 τηλεοπτικές πλατφόρμες σε περισσότερες από 30 χώρες και με αντιπροσωπευτικό δείγμα περίπου 330 εκατομμύρια νοικοκυριά παγκοσμίως, κατέδειξε, από τρίμηνο σε τρίμηνο, αύξηση κατά 4.17 εκατομμύρια (1,4%) για το πρώτο τρίμηνο του 2014, ενώ από χρονιά σε χρονιά, το ποσοστό της αύξησης ήταν 5.2%, που αντιπροσωπεύει 17.43 εκατομμύρια προσθήκες.
Διαπιστώνεται ότι ο βασικός μοχλός ανάπτυξη της συνδρομητικής τηλεόρασης ήταν το ενδιαφέρον των παρόχων για ανάπτυξη πολλαπλών υπηρεσιών που να προσέφεραν περισσότερες επιλογές στους συνδρομητές τους. Σχεδόν τα 2/3 (65%) των υπηρεσιών συνδρομητικής τηλεόρασης προσφέρονται, εκτός από την παραδοσιακή τηλεόραση, μέσω έξυπνων κινητών τηλεφώνων, ταμπλετών και άλλων δικτυακών συσκευών.
Υπηρεσίες σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική κέρδισαν τους περισσότερους συνδρομητές, με πρώτη σε αριθμούς τη ρωσική Tricolor, προσθέτοντας 340.000 μέσα σε τρεις μήνες, με δορυφορικά μπουκέτα. Αυτές οι υπηρεσίες σημείωσαν τα μεγαλύτερα κέρδη κατά τη διάρκεια του τριμήνου, που ξεπερνούν αυτά των τηλεπικοινωνιακών δικτύων, ενώ στην Ινδία έχει προβάδισμα η καλωδιακή τηλεόραση.
Τι είναι όμως αυτό που κάνει τη Forthnet τόσο ελκυστική; Η απάντηση είναι απλή και στηρίζεται στην έγκυρη επιλογή της να αλλάξει στρατηγική και να στοχεύσει πρώτη στην αγορά 3Play. H Forthnet είδε πρώτη την ανάγκη του καταναλωτή για μία ενιαία υπηρεσία που θα παρέχει εκτός από τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες και ψυχαγωγία. Είναι μια διεθνής τάση, που καταγράφεται στις δυτικές αγορές, εδώ και αρκετό καιρό, όπου οι μεγαλύτεροι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι στρέφονται στο περιεχόμενο. Τα περιθώρια αυτόνομης ανάπτυξης όμως, λόγω της κρίσης, περιορισμένα. Την "αδυναμία" αυτή διείδαν ΟΤΕ, Wind και Vodafone, εντείνοντας το τελευταίο διάστημα την κόντρα για την απόκτηση της Forthnet και μέσω αυτής της Nova.
Ταυτόχρονα, οι παραδοσιακές τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες 2Play και Τηλεφωνίας αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες της σύγχρονης οικογένειας και σταδιακά συρρικνώνονται, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς .
Άρα, αυτό που συμβαίνει στην ελληνική αγορά τις τελευταίες 15μέρες, είναι φυσικό επακόλουθο. Είναι πολλά τα πρόσφατα παραδείγματα τηλεπικοινωνιακών παρόχων που εξαγοράζουν ή συνάπτουν εμπορικές συνεργασίες με παρόχους περιεχομένου και συγκεκριμένα με τη συνδρομητική τηλεόραση, προκειμένου να παρέχουν πακέτα 3play στους συνδρομητές τους.
H αγορά του 3play είναι μία ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά, με προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης, καθώς η διείσδυση των υπηρεσιών 3play στα ελληνικά νοικοκυριά έχει υπερδιπλασιαστεί τα δύο τελευταία χρόνια. Από 300 χιλιάδες συνδρομητές υπηρεσιών 3play στο τέλος του 2012, στο πρώτο τρίμηνο του 2014 ανέρχονται πλέον στους 650 χιλιάδες.
Συνολικά νούμερα συνδρομητικής τηλεόρασης στο 1ο τρίμηνο του 2014
Q1 2014 | |
Total Pay TV | 815.933 |
Forthnet | 482.433 |
278.000 | |
HOL | 42.000 |
On Telecoms | 11.000 |
Cyta | 2.500 |
Την ίδια ώρα, η Deutshe Telekom έχει πάει ένα βήμα πιο μακριά με την πλατφόρμα qivicon, η οποία φτιάχτηκε σε συνεργασία με μια σειρά από εταιρείες (digitalSTROM, Kasaa Home, Nova Tec, Rockethome, EnBW, EON, eQ-3, Miele και Samsung) και δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς σε όλες τις κινητές συσκευές του καταναλωτή της διαχείρισης του σπιτιού του. Eπίσης, έχει καταθέσει προσφορά για την εξαγορά μεγάλης συνδομητικής πλατφόρμας στη Γερμανία.
Η Vodafone από την πλευρά της διαθέτει εκτεταμένη εμπειρία στα Μ2Μ και, μάλιστα, μέσω ενός ελληνικού start-up που εξαγόρασε προ ολίγων ετών, της Zelitron, παρέχει υπηρεσίες επικοινωνίας μεταξύ μηχανών σε εταιρικούς πελάτες σε όλον τον κόσμο για λογαριασμό του ομίλου.
Τον περασμένο χρόνο η Vodafone εξαγόρασε την Kabel Deutschland, καταφέρνοντας χτύπημα μέσα στο ίδιο το σπίτι της Deutsche Telekom. Tέλος, προχώρησε στην εξαγορά της Ισπανικής ΟΝΟ, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει υπηρεσίες Netflix TV στους πελάτες της στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr