Δύο αδέρφια από το Κιλκίς, ο Δημήτρης και ο Αλέξανδρος Στρατάκης οραματίζονται το 2006 τη δημιουργία μιας μικρής βιομηχανίας που θα παράγει εξειδικευμένα προϊόντα διατροφής που δεν περιέχουν γλουτένη. Εστιάζουν στην ανάγκη του… 1% του παγκόσμιου πληθυσμού που δεν μπορούν να καταναλώσουν τρόφιμα με γλουτένη
Το συγκριτικό πλεονέκτημα που καθιστά από την πρώτη στιγμή τα σνακ Unismack της Wellaby’s αγαπητά είναι το γεγονός ότι πρόκειται για προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας εξίσου εύγευστα και μαλακά στην υφή με εκείνα που περιέχουν γλουτένη, αλλά και υγιεινά αφού ψήνονται στο φούρνο και δεν τηγανίζονται.
Αν και η τεχνογνωσία προήλθε από το εξωτερικό, η «μαγιά» για την επένδυση- που άγγιξε τα 5 εκατομμύρια ευρώ- προϋπήρχε. Το 1996 ο πατέρας τους Γιώργος ανοίγει στη Θεσσαλονίκη το αρτοποιείο Cibus, το οποίο σε σύντομο χρονικό διάστημα μετεξελίσσεται στο μεγαλύτερο αρτοποιείο της Βορείου Ελλάδος, -παράγοντας μια τεράστια ποικιλία αρτοποιημάτων μεταξύ των οποίων 40 διαφορετικά είδη ψωμιού αλλά και το παραδοσιακό κουλούρι Θεσσαλονίκης- και το οποίο στη συνέχεια απορροφάται από την γνωστή αρτοβιομηχανία Κατσέλης.
Ο Αλέξης και ο Δημήτρης μαθήτευσαν εκεί και αφού ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους στη διοίκηση επιχειρήσεων, τα χρηματοοικονομικά και τα logistics αποφασίζουν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους και να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους στην πραγματική οικονομία. Για τη δημιουργία του εργοστασίου στη βιομηχανική περιοχή του Κιλκίς χρειάστηκαν πέντε εκατ. ευρώ. Το 40% προήλθε από επιδότηση μέσω του αναπτυξιακού νόμου και τα υπόλοιπα από ίδια κεφάλαια της οικογένειας και τραπεζικό δανεισμό. Σημειώνεται πως το εργοστάσιο είναι πιστοποιημένο με τα αυστηρότερα διεθνή στάνταρτ: ISO 22000, IFS και BRC και έχει άδεια παραγωγής προϊόντων ειδικής διατροφής με τη μορφή: τρόφιμα ελεύθερα γλουτένης, από τον ΕΟΦ.
Οι μηχανές της Wellaby’s πήραν επισήμως μπρος το 2008 και έκτοτε πάνω από το 90% της παραγωγικής δραστηριότητας απευθύνεται σε αγορές του εξωτερικού. Το πρώτο προϊόν που βγαίνει στις διεθνείς αγορές είναι το Cheese Ups, σνακ με βάση που αποτελείται σε ποσοστό 43% από τυρί γκούντα/ένταμ. Κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις και συγκαταλέγεται ανάμεσα στα ελάχιστα προϊόντα παγκοσμίως σε μορφή τσιπς που έχουν τόσο μεγάλη περιεκτικότητα σε τυρί. Εννέα μήνες μετά την έναρξη της λειτουργίας της η εταιρεία ξεκινά της εξαγωγές.
Την επιτυχημένη συνταγή του Cheese Ups ακολουθούν και άλλα καινοτόμα προϊόντα. Αντιλαμβανόμενοι από πολύ νωρίς τα οφέλη συμμετοχής σε διεθνείς εκθέσεις, τα δύο αδέρφια ακολουθούν τις τάσεις της αγοράς και «χτίζουν» σταδιακά το πελατολόγιο τους. Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Αυστραλία, Ιαπωνία και Νέα Ζηλανδία είναι σήμερα μόνο μερικές από τις χώρες στις οποίες έχει τοποθετήσει η Wellaby’s τα προϊόντα της. Τον περασμένο Ιανουάριο η εταιρεία προσέφερε στο κοινό τη βελτιωμένη εκδοχή των Pita Chips, τα οποία έχουν μεγάλη απήχηση στο εξωτερικό, ενώ ανακοίνωσε και τη στρατηγική συνεργασία που σύναψε με την Bespoke Foods για την καλύτερη διείσδυση των προϊόντων της στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr