Ειδικότερα, ο επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ διαβεβαίωσε ότι όλες οι προαπαιτούμενες ενέργειες για την καθιέρωση των δύο δρομολογίων (ημέρες, ώρες, τιμολογιακή πολιτική κ.λπ.) θα έχουν ολοκληρωθεί εντός του Ιανουαρίου, ώστε μέχρι το Μάρτιο και τα δύο να έχουν ξεκινήσει.
"Η υλοποίηση αυτής της συνεργασίας αποσκοπεί στην ενίσχυση του ρόλου του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ως κόμβου συνδυασμένων μεταφορών προς τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης", τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Σ. Αγγελούδης. Σημείωσε ότι η
σιδηροδρομική μεταφορά φορτίων από και προς τα κρηπιδώματα της ΟΛΘ ΑΕ συνιστά ικανή και αναγκαία συνθήκη για την αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών, ενώ μπορεί να εξελιχθεί σε κίνηση- κλειδί για τη στρατηγική αναβάθμιση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Για το λόγο αυτό, πρόσθεσε, η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ άσκησε όλη την πίεση και την επιρροή της για τη διευθέτηση ενός θέματος, που –όπως φάνηκε από τη σύσκεψη- ''καίει'' το σύνολο του εμπορικού κόσμου και των παραγόντων του κλάδου των μεταφορών.
Το (εμπορικό) τρένο σφύριξε στις 9
Εν τω μεταξύ, το βράδυ της Δευτέρας, αναχώρησε από την Αθήνα η πρώτη εμπορική αμαξοστοιχία, που θα έχει ως στόχο τη μεταφορά εμπορευμάτων μεγάλων επιχειρήσεων από τη νότια προς τη Βόρεια Ελλάδα (δια μέσου των εμπορευματικών σταθμών του ΟΣΕ σε Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και των λιμένων Ικονίου και Θεσσαλονίκης) και την παράδοσή τους "πόρτα-πόρτα".
Το πρώτο αυτό δοκιμαστικό δρομολόγιο, μετέφερε φορτία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για τα οποία έχουν υπογραφεί συμβάσεις με ήδη υφιστάμενους πελάτες.
Ακολούθως, και αφού δοκιμαστεί με αυτόν τον τρόπο και στην πράξη η αποτελεσματική λειτουργία του, από την ερχόμενη Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου το δρομολόγιο θα μεταφέρει -σε προνομιακές τιμές- τα εμπορεύματα και των πρώτων δύο-τριών από τους νέους πελάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με τον αριθμό τους να αυξάνεται σταδιακά (σ.σ. το τακτικό αυτό δρομολόγιο εγκαινιάζεται στο πλαίσιο σχετικής συμφωνίας, που υπεγράφη με 25 μέλη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, μεταξύ των οποίων ορισμένα από τα μεγαλύτερα "ονόματα" της ελληνικής επιχειρηματικής κοινότητας).
"Είμαι αισιόδοξος για την απήχηση που θα έχει η τακτική εμπορευματική σύνδεση Αθήνας-Θεσσαλονίκης, παρά το γεγονός της μεγάλης μείωσης στα logistics από το 2008 ως σήμερα. Υπάρχει μια μείωση στη διακίνηση φορτίων της τάξης του 40%, αλλά παρά ταύτα, καθημερινά στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη κινούνται 600 φορτηγά. Εμείς στοχεύουμε στο να πάρουμε το 10% αυτής της κίνησης, δηλαδή το αντίστοιχο των φορτίων 60 φορτηγών, κάτι που εκτιμούμε απόλυτα εφικτό», υπογράμμισε ο κ. Ζηλιασκόπουλος.
Μεγάλο το ενδιαφέρον για την τακτική εμπορευματική σύνδεση
Όπως ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ κύκλοι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το ενδιαφέρον για τη χρήση της συγκεκριμένης γραμμής είναι ήδη μεγάλο, με ολοένα περισσότερες επιχειρήσεις να καταθέτουν σχετικά αιτήματα, χάρη μεταξύ άλλων στις δελεαστικές τιμές που προσφέρονται, οι οποίες είναι κατά 50% χαμηλότερες σε σχέση με το κόστος μεταφοράς με φορτηγό για τη διακίνηση από τερματικό σε τερματικό σταθμό. Εάν το κόστος συγκριθεί σε όρους παράδοσης "πόρτα-πόρτα", τότε είναι και πάλι χαμηλότερο, κατά 35%-40%, ανέφεραν οι ίδιες πηγές.
Οι εμπορευματικές μεταφορές αποφέρουν σημαντικά έσοδα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αναπληρώνοντας τις απώλειες από τα επιβατικά δρομολόγια. Έτσι, χάρη και στη συμφωνία με τον ΣΕΒ, ο τζίρος από τη μεταφορά εμπορευμάτων εκτιμάται ότι θα έχει φτάσει μέχρι το τέλος του 2014 στα 30 εκατ. ευρώ, έναντι περίπου 20-23 εκατ. ευρώ σήμερα, όπως είχε δηλώσει ο κ.Ζηλιασκόπουλος, σε πρόσφατη επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη.
Κίνητρα προσφέρονται πάντως και στις επιβατικές μεταφορές, αφού κάνοντας την εγγραφή τους στην ιστοσελίδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι τακτικοί επιβάτες μπορούν να επωφεληθούν από μια σειρά ειδικών προνομίων. Ήδη έχουν γίνει σχεδόν 10.000 εγγραφές επιβατών στην ιστοσελίδα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr