Όπως διευκρινίζει ο κ. Στουρνάρας, μέσω της αποκρατικοποίησης, επιδιώκεται η εταιρεία να αποκτήσει διεθνή τεχνογνωσία, μεγαλύτερη εξωστρέφεια και πρόσβαση σε νέες αγορές και να καταστεί ανταγωνιστική στην τιμολόγηση των προϊόντων της με χρήση νέων τεχνολογιών.
«Απώτεροι στόχοι είναι, μεταξύ άλλων, η μη εξάρτηση της ΕΛΒΟ από τη δημόσια χρηματοδότηση, η μετεξέλιξή της σε εξειδικευμένο κόμβο συντήρησης και κατασκευής οχημάτων στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή, η διατήρηση ή και η αύξηση των θέσεων εργασίας και η βιώσιμη μεσο-μακροπρόθεσμη ανάπτυξή της», σημειώνει ο κ. Στουρνάρας, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι σήμερα οι αμυντικές δαπάνες σε διεθνές επίπεδο μειώνονται διαρκώς και ο ανταγωνισμός μεταξύ των αμυντικών βιομηχανιών είναι οξύς, ενώ η πλειοψηφία τους έχει ιδιωτικοποιηθεί.
Όπως ειδικότερα προκύπτει από τα στοιχεία που διαβιβάστηκαν στη Βουλή για την ΕΛΒΟ, το 2010 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 22,1 εκατ. ευρώ, οι λειτουργικές ζημίες σε 18,2 εκατ. ευρώ, οι ζημίες προ φόρων σε 21,3 εκατ. ευρώ, η καθαρή της θέση σε -24 εκατ. ευρώ και ο αριθμός προσωπικού της από 640 που ήταν το 2008, κατά το 2010 μειώθηκε στους 493.
Οι βουλευτές του ΚΚΕ Θεοδόσης Κωνσταντινίδης και Ελένη Γερασιμίδου, που είχαν απευθύνει ερώτηση στο υπουργείο Οικονομικών, εκτιμούν ότι η ΕΛΒΟ μπορεί να αποτελέσει μέρος της κρατικής αμυντικής βιομηχανίας μαζί με την ΕΒΟ-ΠΥΡΚΑΛ-ΕΑΒ και στο πλαίσιο της εργατικής- αϊκής ιδιοκτησίας να ικανοποιήσει και τις λαϊκές ανάγκες και την αμυντική θωράκιση της χώρας.
Ως εκ τούτου έχουν ζητήσει να μην επιμείνει η κυβέρνηση στην απόφαση ιδιωτικοποίησής της και να επανέλθει η ΕΛΒΟ στον πλήρη δημόσιο έλεγχο, να χρηματοδοτηθεί και να της δοθούν παραγγελίες στρατιωτικών και πολιτικών οχημάτων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr