Σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο «Μουνδρέας», ο οποίος συγκεντρώνει και επεξεργάζεται στοιχεία στον τομέα αυτόν, το πρώτο τρίμηνο του 2012 ο όγκος των δανειοδοτήσεων, ανήλθε στα 5,9 δισ. δολ. μειωμένος κατά 60%, συγκριτικά με τον προηγούμενο χρόνο.
Η έλλειψη χρηματοδότησης έχει επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό και τις κατασκευές, καθώς τον Απρίλιο οι νέες παραγγελίες έφτασαν τις 51 με συνολική ικανότητα μεταφοράς 1,8 εκατομμύρια DWT,(τονάζ) μειωμένες κατά 30% από τον Μάρτιο.
Στο σύνολο του τετράμηνου, ο αριθμός των πλοίων που παραγγέλθηκαν ήταν 277, με μεταφορική ικανότητα 12 εκατομμύρια DWT, αναδεικνύοντας μία μείωση 55% σε αριθμό πλοίων από την αντίστοιχη περίοδο του 2011 όπου οι παραγγελίες ήτανε 622 πλοία.
Σύμφωνα με πλοιοκτήτες η πτώση στις νέες παραγγελίες δεν οφείλεται μόνο στην έλλειψη ρευστότητας αλλά και στην πεποίθηση ότι δεν υπάρχει βιασύνη στο να παραγγελθούν νέα πλοία καθώς ο συνδυασμός των αρνητικών εξελίξεων σε συνδυασμό με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ναυπηγεία θα οδηγήσει τις τιμές σε περεταίρω πτώση, ενδεχομένως μέχρι και 15%, οπότε είναι σε στάση αναμονής. Αντιθέτως θεωρούν ότι οι τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων έχουν φτάσει στο όριο τους και δεν αναμένονται ιδιαίτερα σοβαρά πτωτικές τάσεις στις τιμές τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr