Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Η Ελλάδα προγραμματίζει την πώληση έως και του 70% της Ελληνικόν Α.Ε., της εταιρείας που έχει τα δικαιώματα διαχείρισης της έκτασης όπου βρισκόταν το αεροδρόμιο, δηλώνει στο Bloomberg ο Ανδρέας Ταπραντζής, εντεταλμένος σύμβουλος στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων. «Μεταξύ 66% και 70% θα πουληθεί σε διαγωνισμό», τόνισε.
Η Ελληνικόν έχει τα δικαιώματα για την ανάπτυξη της περιοχής μέσα από την παραχώρηση μακροπρόθεσμου συμβόλαιου ενοικίασης. Δεν έχει γίνει γνωστό ακόμα, σημειώνει το πρακτορείο, πόσο θα κρατήσει η μακροενοικίαση ή το πόσα έσοδα θα μπορούσε να προσφέρει. Θεωρείται όμως σίγουρο ότι θα κρατήσει δεκαετίες και θα είναι αρκετό για τους developers που θα αναλάβουν το έργο να βγάλουν χρήματα από την επένδυσή τους.
Σ
Όταν θα έχει προχωρήσει το σχέδιο, εμείς ή όποιος θα είναι υπεύθυνος του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων τότε θα μπορεί να αποφασίσει να πουλήσει τη συμμετοχή του κράτους ή να τη διατηρήσει, σημειώνει ο Κώστας Μητρόπουλος, επικεφαλής του ταμείου.
"Πουλήστε τα όλα!", λέει η Τρόικα!
Στο σφυρί και μάλιστα το συντομότερο ζητά η Τρόικα από την κυβέρνηση να μπουν τα φιλέτα του Δημοσίου, καθώς οι διαρκές αναβολές και περικοπές στους στόχους πλήττουν τα δημόσια έσοδα αλλά και τις προοπτικές βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους.
Η Τρόικα ασκεί πιέσεις και για αποκρατικοποιήσεις εξπρες ακόμη και για φιλέτα του ελληνικού Δημοσίου όπως οι εισηγμένες ΟΠΑΠ και ΔΕΗ, αφού προηγηθούν απαραίτητες παρεμβάσεις στο εργασιακό και μισθολογικό καθεστώς. Άλλωστε ξεκάθαροι και απαρέγκλιτοι στόχοι για τις αποκρατικοποιήσεις αναμένεται να συμπεριληφθούν στο νέο Μνημόνιο που προϋποθέτει η νέα δανειακή σύμβαση. Σχετική ρητή αναφορά γίνεται μάλιστα και στο υπόμνημα που επέδωσε η Τρόικα στην ελληνική κυβέρνηση για πώληση δύο ή τριών μεγάλων δημοσίων επιχειρήσεων το δεύτερο τρίμηνο του 2012.
Παράλληλα, στόχος είναι μέσα στο 2012 να έχουν πωληθεί οι συμμετοχές του Δημοσίου σε ΟΛΠ και ΟΛΘ, με τις τελευταίες πληροφορίες να αναφέρουν πως προωθείται η πλήρης ιδιωτικοποίηση τους, ενώ προσωρινό "φρένο" έχει μπει στην ιδιωτικοποίηση των ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ γεγονός που αποτυπώνεται και στις κινήσεις των εν λόγω "χαρτιών" στο Χ.Α.
Οι αποφάσεις του ΤΑΙΠΕΔ για τις αποκρατικοποιήσεις των ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ και του Οργανισμού Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος δρομολογούνται για την επόμενη εβδομάδα, καθώς και στις δύο περιπτώσεις υπάρχουν προβλήματα που ζητούν επίλυση.
Στην περίπτωση του ΟΔΙΕ, η απόφαση σύμφωνα με πληροφορίες είναι η απόσχιση του ιπποδρομιακού στοιχήματος από την πλούσια ακίνητη περιουσία της εταιρείας. Ήδη τέσσερις μνηστήρες της αγοράς τυχερών παιχνιδιών φέρονται πρόθυμοι να επενδύσουν στο ιπποδρομιακό στοίχημα, όμως προκειμένου να προχωρήσει ο παραπάνω διαχωρισμός απαιτείται νομοθετική ρύθμιση, ενώ η αξιοποίηση της πλούσιας ακίνητης περιουσίας του ΟΔΙΕ τίθεται εν αμφιβόλω. Η αξιοποίηση των ακινήτων αποτελεί άλλωστε μία πληγή του ελληνικού προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, δεδομένου ότι ο κλάδος βρίσκεται ούτως ή άλλως σε καθίζηση.
Αναφορικά με την περίπτωση των ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ, η λύση που κερδίζει έδαφος είναι η πώληση των δύο εταιρειών "πακέτο". Το δρόμο για την αποκρατικοποίηση άνοιξε άλλωστε η δέσμευση των ΕΛΠΕ να διατεθεί το μερίδιο 35% που έχουν στη ΔΕΠΑ στον επενδυτή που θα επιλεγεί από το ΤΑΙΠΕΔ. Το ότι η αποκρατικοποίηση προχωράει βάσει προγράμματος επιβεβαίωσαν άλλωστε διοικητικές πηγές με τις οποίες επικοινώνησε το "R". Παράγοντες του κλάδου πάντως αντιτίθενται στην από κοινού πώληση των δύο περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου, επισημαίνοντας πως έτσι εξυπηρετούνται συμφέρονται που προωθούν μονοπωλιακές πρακτικές στον κλάδο του φυσικού αερίου.
Στο μεταξύ, μέσα στο πρώτο τρίμηνο προβλέπεται η πώληση της εταιρείας των κρατικών λαχείων, η πώληση της ΛΑΡΚΟ και της εταιρείας Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα και του ποσοστού που κατέχει το Δημόσιο στο Καζίνο της Πάρνηθας.