Η είδηση έγινε γνωστή στην ελληνική πλευρά τη Παρασκευή, όταν έφτασε επιστολή της Gazprom στα γραφεία του ΔΕΣΦΑ, στην οποία η ρωσική εταιρεία καλεί την διοίκησή της τελευταίας σε συνάντηση τη συγκεκριμένη ημέρα για την υπογραφή της συμφωνίας.
Η μικτή αυτή εταιρεία, όπου Ελλάδα και Ρωσία θα έχουν ίδια μερίδια συμμετοχών (από 50% η κάθε μια) θα προετοιμάσει καταρχήν τη μελέτη σκοπιμότητας για το τμήμα του South Stream που θα διέρχεται από τη χώρα μας, και εν συνεχεία θα χρηματοδοτήσει, κατασκευάσει και θα διαχειριστεί τον αγωγό αερίου.
Είχε προηγηθεί την Τετάρτη η συνάντηση του αρμόδιου υφυπουργού Γιάννη Μανιάτη με το Ρώσο πρέσβη στην Αθήνα, κατά την οποία συζητήθηκαν, πέραν των προβλημάτων του Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη λόγω της κωλυσιεργίας της Βουλγαρίας, και οι απαραίτητες κινήσεις για την προώθηση του South Stream.
Τέλος στα σενάρια περί εμπλοκής
Η είδηση της υπογραφής, βάζει τέλος στα σενάρια που είχαν κάνει την εμφάνισή τους το προηγούμενο διάστημα, και τα οποία ήθελαν, εκτός από το ελληνο-βουλγαρο- ρωσικό σχέδιο του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης, να παρουσιάζεται εμπλοκή- πάλι εξαιτίας της στάσης της Σόφιας- και σε αυτό του South Stream.
Υπενθυμίζεται ότι ο South Stream αποτελεί ένα φιλόδοξο Ρωσικό σχέδιο, με τη συνεργασία της Ιταλικής ENI, σύμφωνα με το οποίο θα μεταφέρεται υποθαλάσσια (Μαύρη Θάλασσα) στη Βουλγαρία, Ρωσικό φυσικό αέριο, το οποίο, μέσω του ενός κλάδου του αγωγού θα φτάνει στην Κεντρική Ευρώπη και μέσω του «Νότιου κλάδου», θα περνάει από την Ελλάδα για να κατευθυνθεί προς Ιταλία.
Το "μοντέλο" που ακολουθείται είναι η σύσταση κοινών εταιρειών - κοινοπραξιών, με τις εταιρείες των χωρών από τις οποίες προβλέπεται να διέλθει ο αγωγός. Στο Βόρειο τμήμα έχουν συσταθεί ήδη οι εταιρείες με την Ουγγαρία και την Αυστρία. Τον Ιούνιο, σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, θα "πέσουν υπογραφές" με την Τουρκία, προκειμένου να επιτραπεί η υποθαλάσσια διέλευση από την οικονομική ζώνη της στη Μαύρη Θάλασσα.
Αντίθετα στο Νότιο κλάδο, η Βουλγαρία εμφανίζεται να έχει τη γνωστή τακτική της καθυστέρησης, ενώ επίσημα δηλώνεται ότι "δεν έχει αλλάξει τίποτα".
Τον Ιούνιο, τέλος, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, θα υπογραφεί στην Αγία Πετρούπολη, η συμφωνία συμμετοχής του γαλλικού ενεργειακού ομίλου Electricite de France στον αγωγό. Η EDF έχει ενδιαφερθεί να αποκτήσει ποσοστό συμμετοχής 20%
Γιώργος Φιντικάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr