Το φορτίο υγροποιημένου αερίου είχε αγοραστεί από την ιταλική ENI για λογαριασμό της Αλουμίνιον της Ελλάδος (στο πλαίσιο της συνεργασίας των ομίλων Μυτιληναίου και Βαρδινογιάννη), ωστόσο το πλοίο που το μετέφερε - λόγω ακριβώς των νομικών κωλυμάτων που επικαλούνταν ο ΔΕΣΦΑ- δεν κατάφερε τελικά να ξεφορτώσει, και το εγχείρημα οδηγήθηκε σε αποτυχία. Ένα από τα κυριότερα προβλήματα που είχε επικαλεστεί τότε η νομική υπηρεσία του ΔΕΣΦΑ αφορούσε στην κατάρτιση της σύμβασης, καθώς είχε υποστηριχθεί ότι η Αλουμίνιον της Ελλάδος είναι εποχικός χρήστης και κατά συνέπεια δεν μπορεί να κάνει χρήση του τιμολογίου που υπάρχει για τη ΔΕΠΑ.
Τι απαντά στην επιστολή της η ΡΑΕ
Απάντηση στο ζήτημα δίνει με την επιστολή της η ΡΑΕ (4-1η-2010), η οποία υποστηρίζει πως «ο καταναλωτής Αλουμίνιον Α.Ε. προφανώς δεν εμφανίζει εποχικό προφίλ» και επισημαίνει ότι «η τιμολόγηση υπηρεσιών μεταφοράς φυσικού αερίου πραγματοποιείται σύμφωνα με το ισχύον τιμολόγιο μεταφοράς, δηλαδή στην περίπτωση της ΑτΕ, καθώς πρόκειται για μη επαναλήψιμη βραχυχρόνια δέσμευση, η χρέωση ισχύος αναπροσαρμόζεται αναλογικά και υπολογίζεται με βάση ακέραιους ημερολογιακούς μήνες ανεξαρτήτως εάν η διάρκεια της σύμβασης είναι μικρότερη του ακέραιου αριθμού μηνών».
Στην ουσία από την επιστολή αυτή προκύπτει ότι κακώς ο ΔΕΣΦΑ πριν από ένα μήνα είχε εγείρει ενστάσεις για το τι είδους πελάτης είναι η ΑτΕ, καθώς – όπως λέει η ίδια η ΡΑΕ- δεν έχει εποχικό προφίλ, και επομένως η τιμολόγησή της πρέπει να γίνεται με κανονικό τιμολόγιο ΔΕΠΑ. Το τιμολόγιο αυτό, που ισχύει και για τη ΔΕΠΑ, είναι ένα είδος «ενοικίου» μέσω του οποίου γίνεται η απόσβεση των επενδύσεων - τόσο εκείνων που έγιναν, όσο και αυτών που γίνονται ακόμη και σήμερα- για την επέκταση του δικτύου του φυσικού αερίου.
Οφέλη και για τον ΔΕΣΦΑ
Επομένως, όπως προκύπτει από τη νομοθεσία, η πρόσβαση στα δίκτυα του φυσικού αερίου δεν αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο του κρατικού μονοπωλίου, αλλά εφόσον τηρηθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες (αδειοδοτήσεις κλπ) η αγορά είναι ανοιχτή και σε ιδιώτες προμηθευτές. Σε μια τέτοια περίπτωση οφέλη θα είχαν τόσο οι καταναλωτές αφού θα μπορούσαν να απολαύσουν αέριο σε χαμηλότερες τιμές, όσο όμως και για το ΔΕΣΦΑ, καθώς θα είχε επιπλέον έσοδα, από τα ενοίκια που θα εισέπραττε για τη χρήση του δικτύου του από τρίτους.
Ο Ενεργειακός
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr