Το Δικαστήριο στην απόφασή του υποστηρίζει ότι η Ελληνική θέση δεν συμβιβάζεται με τους κοινοτικούς κανόνες περί της ελεύθερης κυκλοφορίας των εργαζομένων.
Να σημειωθεί, πάντως, ότι στην εφαρμογή της ελεύθερης διακίνησης εργαζομένων υπάρχουν και εξαιρέσεις, βάσει των οποίων επιτρέπεται η θέσπιση περιορισμών στη σύνθεση των πληρωμάτων αλλά υπό ένα συγκεκριμένο όρο: ότι στα πλοία που εφαρμόζεται υπάρχει «γνήσιος δεσμός με το κράτος - μέλος», ο δε πλοίαρχος και ο υποπλοίαρχος, από την φύση της εργασίας τους είναι υποχρεωμένοι να ασκούν « προνόμια δημόσιας εξουσίας».
Στην Ελλάδα, με την έννοια «προνόμια δημόσιας εξουσίας» προσδιορίζεται , μεταξύ άλλων, η «διατήρηση της ασφάλειας επί του πλοίου, η άσκηση αστυνομικών καθηκόντων συνοδευόμενων από ανακριτικές εξουσίες, η επιβολή κυρώσεων και η άσκηση αρμοδιοτήτων συμβολαιογράφου και ληξιάρχου».
Η Ελληνική πλευρά, επίσης, για στηρίξει την θέση της επικαλείται και το θέμα της γεωγραφικής ιδιαιτερότητας των νησιών σημειώνοντας ότι τα υπό ελληνική σημαία πλοία μπορεί να κληθούν να συμμετάσχουν στην άμυνα της χώρας ή σε άλλου είδους έκτακτες ανάγκες.
Ωστόσο, το Δικαστήριο έκρινε ότι ο «γνήσιος δεσμός» και η άσκηση δημόσιας εξουσίας έχουν στην ευρωπαϊκή και διεθνή νομοθεσία πολύ πιο περιορισμένη και συγκεκριμένη έννοια από ότι προβλέπεται στην Ελληνική νομοθεσία.
Επίσης, κατά το Δικαστήριο, η Ελλάδα δεν απέδειξε ότι η άσκηση των εν λόγω προνομίων δημόσιας εξουσίας συνδέεται με την επιβαλλόμενη από το διεθνές δίκαιο υποχρέωση να υφίσταται «γνήσιος δεσμός» μεταξύ του πλοίου και του κράτους τη σημαία του οποίου φέρει το πλοίο...
Ως εκ τούτου το δικαστήριο καταδίκασε την Ελλάδα και ζήτησε την συμμόρφωση εντός ολίγων μηνών. Σε διαφορετική περίπτωση, σημειώνεται, θα υπάρξει νέα καταδίκη με χρηματική ποινή η οποία θα «τρέχει» έως ότου συμμορφωθεί η χώρα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr