Η έλευση μεγάλων διεθνών λιανεμπορικών επιχειρήσεων, οι οποίες εισήγαγαννέες μεθόδους εμπορίας, marketing, logistics και οργάνωσης επιχειρήσεων, συμπιέζοντας τις τιμές των προϊόντων και αυξάνονταςτον ανταγωνισμό.
Πολλές μικρομεσαίες ιστορικές ελληνικές επιχειρήσεις, αναπτύχτηκαν με την μορφή μεγάλων εμπορικών αλυσίδων η πολυκαταστημάτων.
Οι μεγάλες επιχειρήσεις γενικότερα αύξησαν την εξωστρέφεια τους, αποδεικνύοντας την δυναμική των ελληνικών οργανωμένων εμπορικών επιχειρήσεων, και εξήγαγαν την ελληνική επιχειρηματικότητα στο εξωτερικό.
Αποτέλεσμα των ανωτέρω είναι ημείωση του κατακερματισμού της αγοράς, η αύξηση της παραγωγικότητας και η σημαντική μείωση των τιμών των προϊόντων. ’ρα όλα τα ανωτέρω λειτούργησαν τελικά προς όφελος των καταναλωτών.
Σημαντική επίσης, είναι και η συμβολή των μεγάλων εμπορικών κέντρων τα οποία συγκέντρωσαν πολλές εμπορικές επιχειρήσεις σε μεγάλους χώρους με φθηνά ενοίκια και χωρίς πληρωμή δικαιωμάτων εισόδου (αέρα) μειώνοντας έτσι σημαντικά τα λειτουργικά κόστη των εμπορικών επιχειρήσεων, γεγονός που είχε θετικό αντίκτυπο στις τιμές των προϊόντων.
Η αγορά λιανικής δεν είναι ιδιοκτησία κανενός επιχειρηματικού κλάδου, όσο πολυάριθμα και αν είναι τα μελή του. Οι ελεύθερες αγορές δημιουργήθηκαν από τους καταναλωτές και ανήκουν σε αυτούς. Οι επιχειρήσεις λοιπόν καλούνται να εξυπηρετούν αποτελεσματικά τους καταναλωτές, με καλής ποιότητας προϊόντα σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές.
Σε πολλούς κλάδους παρατηρούνται φαινόμενα ακριβών τιμών για ομοειδή προϊόντα σε σχέση με τις διεθνείς αγορές. Αυτό οφείλεται στις ενδογενείς ατέλειες της αγοράς καθώς και στην μη ύπαρξη ανταγωνιστικών δομών. Η ύπαρξη μονοπωλίων και εναρμονισμένων πρακτικών αλλά και ο κατακερματισμός της αγοράς σε πολύ μικρές επιχειρήσεις ή επιχειρηματικές μονάδες αποτελούν το ιδανικό περιβάλλον για την ύπαρξη μεσαζόντων στην αγορά μας.
Πως μπορεί να λυθεί αυτό το πρόβλημα;
Πρώτο: Βοηθώντας τις πολύ μικρές, μικρέςκαι μεσαίες επιχειρήσεις να αποκτήσουν πρόσβαση απευθείας στους προμηθευτέςαπλουστεύοντας την εφοδιαστική αλυσίδα. Με την παροχή ασφάλειας πιστωτικού κίνδυνου, καθώς και την παροχή τραπεζικών εγγυήσεων και πιστώσεων θα δοθεί η δυνατότητα παράκαμψης των μηχανισμών των μεσαζόντων.
Δεύτερο: Με εκπαίδευση των καταναλωτών, οι όποιοι συμμετέχοντας στις διάφορες λειτουργίες της αγοράς θα κρίνουν και θα συγκρίνουν τις τιμές διαφόρων λιανεμπορικών επιχειρήσεων και θα τιμωρούν τις επιχειρήσεις με ακριβές τιμές και θα επιβραβεύουν τις επιχειρήσεις με φθηνές τιμές. Για να επιτευχθεί όμως αυτό χρειάζεται διαθέσιμος χρόνος ο οποίος σήμερα δεν υπάρχει. Από τη συγκεκριμένη ανάγκη προκύπτει και η πρόταση λειτουργίας μερικών Κυριακών το χρόνο.
Το ελληνικό λιανεμπόριο είναι από τους βασικότερους και δυναμικότερους κλάδουςτης Ελληνικής οικονομίας κι αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό πρώτα απ όλα από την πολιτεία, έτσι ώστε να ενισχύσει τους δυο διακριτούς κλάδους του Ελληνικού λιανεμπορίου
Τις ΜΜΕ επιχειρήσεις που είναι ραχοκοκαλιά της Ελληνικής κοινωνίας,
Τις οργανωμένες μεγάλες επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου οι οποίες σήμερα έχουν αντικαταστήσει τον ρόλο που άλλοτε έπαιζε η βιομηχανία,
Το εμπόριο έχει ανάγκη την αναθέρμανση της οικονομίας και την ενίσχυση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών. Τούτο θα πρέπει άμεσα να γίνει με στρατηγική στόχευση σε πέντε κύριεςκατευθύνσεις
Με την καταπολέμηση της κρατικής σπατάλης
Τη σύλληψη της φοροδιαφυγής και της εισφοροδιαφυγής
Την αντιμετώπιση της διαφθοράς στο Δημόσιο
Την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της κοινωνικής συνοχής
Την προώθηση ατζέντας μεγάλων μεταρρυθμίσεων και διαρθρωτικών αλλαγών
Και τέλος με την υπαγωγή στους κανόνες της πολιτείας όλων των μορφών εμπορίου στη χώρα μας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr