Ο Γουάιτακρ, φέρεται ως αντίθετος προς τις κρατικές ενισχύσεις, γι΄ αυτό το λόγο δε θεωρεί οπωσδήποτε απαραίτητη την κρατική βοήθεια της γερμανικής κυβέρνησης για τη διάσωση της Opel. «Αν η κυρία Μέρκελ δε θέλει να πληρώσει, τότε θα τα πληρώσουμε μόνοι μας», είπε ο Τεξανός Γουάιτακρ και, σύμφωνα με το δημοσίευμα, η δήλωσή του αυτή αλλάζει ριζικά τα δεδομένα για τη στάση της General Motors απέναντι στις θυγατρικές της.
Πριν από περίπου οχτώ μήνες, πάντως, ο Φριτς Χέντερσον αναλάμβανε τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου στον αμερικανικό κολοσσό, έπειτα από πίεση του προέδρου των ΗΠΑ Μπάρακ Ομπάμα, την εποχή που η General Motors κατέρρεε στη δίνη της οικονομικής κρίσης. Βασικό του καθήκον ήταν να διεκπεραιώσει το συντομότερο τη διαδικασία χρεοκοπίας της κρατικοποιημένης πλέον αυτοκινητοβιομηχανίας.
«Ο Φριτς έκανε μια εξαιρετική δουλειά», είπε ο Εντ Γουάιτακρ, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο Ντιτρόιτ, όπου ανήγγειλε την αλλαγή σκυτάλης. Δηλαδή, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, ακριβώς εκείνος που τους οχτώ μήνες της θητείας του Χέντερσον κουνούσε συνεχώς το κεφάλι για τις αποφάσεις του και κυρίως για τη μοιραία απόφασή του να πουλήσει την τεχνολογική ατμομηχανή της General Motors, την Opel, στην καναδο-αυστριακή εταιρία Magna και τους ρώσους εταίρους της.
Σύμφωνα με την «DW», όταν ο Χέντερσον ανακοίνωνε πριν από μερικές εβδομάδες ότι το συμβόλαιο πώλησης της Opel είναι έτοιμο προς υπογραφή, ο Εντ Γουάιτακρ, που έχει 25 χρόνια στην General Motors, αποφάσισε να ακυρώσει το εγχείρημα. Έτσι, μπορεί ο Χέντερσον να πιστώθηκε τη διεκπεραίωση, σε χρόνο ρεκόρ, της διαδικασίας χρεοκοπίας της GM, πλην όμως οι μέρες του ήταν μετρημένες στο γραφείο του διευθύνοντος συμβούλου.
«Το σύνολο του διοικητικού συμβουλίου συμφώνησε ότι η General Motors χρειάζεται αλλαγές, ώστε να προχωρήσει μπροστά», δικαιολόγησε την απόφαση ο Γουάιτακρ. Είχε, όμως, στα χέρια του και τα στοιχεία για τις πωλήσεις του Νοεμβρίου της GM. Κι αυτά έδειχναν πως αυτές υποχωρούσαν ξανά κατά 2%. Το ίδιο χρονικό διάστημα, εξάλλου, οι Ιάπωνες και οι Νοτιοκορεάτες ανταγωνιστές της εμφάνιζαν αύξηση μέχρι και 45% στις ΗΠΑ.
Εντούτοις, ο Ε.Γουάιτακρ υπογράμμισε ότι ο «τέως» ηγήθηκε του ομίλου στη διάρκεια μίας «εξαιρετικά δύσκολης εποχής», ενώ τόνισε ότι η καθημερινή διαχείριση της αυτοκινητοβιομηχανίας θα συνεχιστεί όπως συνήθως, καθώς ο νέος CEO είναι «πιο σίγουρος από ποτέ» ότι η GΜ βρίσκεται στο σωστό δρόμο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr