Αν και αρκετοί από τους λεγόμενους «Δαυίδ» της αγοράς εμπορίας καυσίμων παίρνουν μερίδια από τους μεγαλύτερους, κάποιοι πολύ μικροί αντιμετωπίζουν όλο και πιο σοβαρά προβλήματα ρευστότητας. Τα ποσά που τους χρωστούν οι πρατηριούχοι μήνα με το μήνα μεγαλώνουν, και μαζί με αυτά και τα «ανοίγματά» τους προς τους προμηθευτές τους, δηλαδή κατά κύριο λόγο τα διυλιστήρια.
Το καμπανάκι του κινδύνου χτυπά για 3-4 μικρές εταιρείες, που είναι - σύμφωνα με τις πληροφορίες - και οι επιβαρημένες από το σύνολο όσων έχουν μερίδια αγοράς κάτω του 2%. Δέκα πάντως συνολικά εταιρείες διαθέτουν σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία για το 7μηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2009, μερίδια κάτω του 2%. Πρόκειται για τις Dracoil, Kaoil, Gallon-Oil, KMOIL, ΑΡΓΩ, Sunoil, Medoil, Χρυσοιλ, Bitoumina.
Τι προβλήματα επικαλούνται οι πρατηριούχοι
Από εκεί και πέρα, παράπονα για μείωση της ρευστότητάς τους, λόγω της μείωσης στο τζίρο τους, διατυπώνουν και άλλοι κρίκοι της αγοράς. Συγκεκριμένα, οι εκπρόσωποι των πρατηριούχων, μιλούν για πάνω από 100 πρατήρια, τα οποία και έχουν κλείσει από την έναρξη της οικονομικής κρίσης μέχρι σήμερα, λόγω της υποχώρησης των πωλήσεών τους.
Διαφορετική άποψη έχουν οι εταιρείες
Η επιχειρηματολογία πάντως των πρατηριούχων, δεν δικαιολογείται από τα επίσημα στοιχεία. Στο 7μηνο, παρά την «γκρίνια» των βενζινοπωλών, η αγορά των βενζινών δείχνει μια οριακή άνοδο 0,98%, αλλά πάντως όχι πτώση. Στο σύνολο της αγοράς πωλήθηκαν 2.355.033 τόνοι βενζινών έναντι 2.332.138 τόνων στο ίδιο διάστημα πέρυσι, δηλαδή 22.985 επιπλέον.
«Τα πρατήρια αυτά έκλεισαν εξαιτίας της κακοδιαχείρισης των ίδιων των επιχειρηματιών, και όχι από έλλειψη δουλειάς», απαντούν στελέχη των εταιρειών.
Ο Ενεργειακός
[email protected] Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr