Ωστόσο ενδεικτικό των προθέσεων της κυβέρνησης είναι το αυστηρό μήνυμα που απευθύνει η Λ. Κατσέλη τονίζοντας τις συνέπειες του «κλειστού λιμανιού» στην οικονομία και ζητώντας «να μην δημιουργούμε νέα προβλήματα, αλλά να επιλύσουμε τα υπάρχοντα».
Σύμφωνα με πληροφορίες, νέος Γενικός Γραμματέας Ναυτιλιακής Πολιτικής αναλαμβάνει ο καθηγητής Ναυτιλιακών Επιστημών και επί σειρά ετών πρόεδρος του Ναυτιλιακού Τμήματος του Πανεπιστημίου Πειραιά Γιώργος Βλάχος. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε. αναλαμβάνει ο πρώην υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας (2001-2003) Γιώργος Ανωμερίτης.
Ειδικότερα, o κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ.Πεταλωτής διέψευσε ότι η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο επιστράτευσης των απεργών στο λιμάνι.
Την ίδια στιγμή οι κινεζικές πιέσεις για την ομαλοποίηση της κατάστασης φαίνεται να αυξάνονται με τον πρόεδρο της Cosco να έρχεται στις 15 Νοεμβρίου στην Ελλάδα, προκειμένου να συναντηθεί με τον πρωθυπουργό, τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας.
Το κλίμα οξύνεται δε και από τις αντιδράσεις του εμπορικού και επιχειρηματικού κόσμου που αιφνιδιάστηκαν από τη νέα απεργία στον ΟΛΠ και ζητούν άμεση επίλυση των προβλημάτων δεδομένου ότι πλησιάζουν και οι γιορτές.
Παράλληλα, εκπρόσωποι 13 φορέων της αγοράς και των εμπορικών επιμελητηρίων αποφάσισαν να ζητήσουν ευθύνες από τη διοίκηση του ΟΛΠ για το γεγονός ότι λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων υπάρχουν διαφυγόντα κέρδη στις επιχειρήσεις τους.
Αυτήν την ώρα υπολογίζεται ότι στο ΣΕΜΠΟ βρίσκονται εγκλωβισμένα περισσότερα απο 4.000 κοντέινερ.
Νέα παρέμβαση ΕΒΕΑ
Ωστόσο, με σημερινή παρέμβασή του ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ κ. Κων.Μίχαλος επανέρχεται στο θέμα τόνιζει ότι ο επιχειρηματικός κόσμος απαιτεί άμεση λύση, ως το τέλος της εβδομάδας, αλλιώς αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο για νέες προσφυγές.
Ειδικότερα, ο κ. Μίχαλος τονίζει ότι «η κυβέρνηση, οφείλει να διερευνήσει τις γκρίζες ζώνες της συμφωνίας που επί της ουσίας δεν έχουν καμία σχέση με την ανάδοχο κινεζική εταιρία και αφορούν εργασιακά και ασφαλιστικά ζητήματα των εργαζομένων. Οφείλει να διασφαλίσει τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων στις περιπτώσεις πρόωρης συνταξιοδότησης, εθελουσίας εξόδου και απολύσεων».
Αναγκαία προϋπόθεση, βέβαια, για να αρχίσει επί της ουσίας ο διάλογος, έστω και τώρα, είναι να σταματήσει η απεργιακή κινητοποίηση και να σταματήσουν και οι δύο πλευρές, κυβέρνηση και εργαζόμενοι στο λιμάνι, να τηρούν αδιάλλακτη θέση, προσθέτει.
Ο κ. Μίχαλος ξεκαθαρίζει ότι σύμβαση παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ στην Cosco είναι αδιαπραγμάτευτη, καθώς αποτελεί διεθνή συμφωνία κυρωμένη από τη Βουλή των Ελλήνων.
Σε κάθε περίπτωση καταλήγει ο κ. Μίχαλος «ο επιχειρηματικός κόσμος δεν μπορεί να περιμένει απαθής την καταστροφή του εξαιτίας της αδιαλλαξίας που επιδεικνύει η κυβέρνηση αλλά και οι εργαζόμενοι στο λιμάνι, και αναμένει, ως το τέλος της εβδομάδας, λύση στο πρόβλημα, επιφυλασσόμενος για κάθε νόμιμη ενέργεια».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr