Ο αναλυτής της τράπεζας θεωρεί ότι ο κλάδος των κοντέινερ βρίσκεται «εκτός σεζόν» με τους όγκους των φορτίων και τα ναύλα να δείχνουν σημάδια αδυναμίας.
Ο Lodden δεν θεωρεί επίσης σημαντική την πιθανότητα να ενισχυθούν οι εξαγορές και οι συγχωνεύσεις στον κλάδο. «Πιστεύω ότι οι ιδιοκτήτες των κοντέινερ συνολικά είναι προς το παρόν αφοσιωμένοι στο να καταφέρει να τρέξουν τις εταιρίες τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, δεδομένων των συνθηκών που επικρατούν και δεν έχουν το βλέμμα τους στραμμένο στις εξαγορές» τόνισε ο αναλυτής. Συμπληρώνει μάλιστα ότι θεωρεί ότι μόνο η Maersk έχει τη δυνατότητα να εξαγοράσει άλλες εταιρίες του κλάδου.
Υπογράμμισε ακόμη ότι η τράπεζα είναι «ιδιαίτερα επιφυλακτική» σχετικά με τις προοπτικές όλων των κλάδων της ναυτιλίας. Αναμένει εντούτοις, βελτίωση της ζήτηση στην αγορά ξηρού φορτίου η οποία όμως θα δεχθεί κι αυτή πιέσεις από τη μεγάλη αύξηση του διαθέσιμου στόλου, προβλέποντας «ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης για τον επόμενο χρόνο».
Προέβλεψε ακόμη ότι παρά τις ακυρώσεις και τις καθυστερήσεις νεότευκτων πλοίων, πολλά από αυτά που έχουν παραγγελθεί θα φτάσουν τελικά στους αποδέκτες του και θα μπουν στην αγορά, επιβαρύνοντας την ήδη δύσκολη κατάσταση.
Ωστόσο, η Νορβηγική τράπεζα είναι θετικότερη όσον αφορά στις προοπτικές του κλάδου πετρελαίου και φυσικού αερίου. Ο αναλυτής Thor Andre Lunder, επικεφαλής του κλάδου ανάλυσης αγορών στην Ασία είπε ότι αναμένει αύξηση της δραστηρίοτητας στον κλάδο εντός του 2010. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι τα προβλήματα δεν θα συνεχιστούν.
«Τα έξοδα για την παραγωγή και διύλιση πετρελαίου θα πρέπει να μειωθούν μετά την έντονη κλιμάκωσή τους από το 2006 ως το 2008. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την αύξηση του κόστους των υποδομών αναμένεται να ασκήσει πίεση στα περιθώρια κέρδους το 2010».
Ο κ. Lunder αναμένει πάντως ορισμένες αγορές να επηρεαστούν λιγότερο από άλλες. Για παράδειγμα η αγορά πετρελαίου στην Ασία είναι πιο προστατευμένη και αποτελεί καλή ευκαιρία για τους επενδυτές καθώς τα προτζεκτ στην περιοχή είναι «πολύ κερδοφόρα» με την τιμή του πετρελαίου γύρω στα 70 δολάρια το βαρέλι και πάνω, καθώς το κόστος παραγωγής και εξερεύνησης δεν είναι τόσο υψηλό όσο σε άλλες περιοχές του πλανήτη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr