Το Λιμενικό Σώμα μέχρι τώρα, έχει αποκτήσει πλούσια και αποτελεσματική εμπειρία από τη συμμετοχή έμπειρων και καταρτισμένων αξιωματικών του στα διεθνή ναυτιλιακά fora όπως ο ΙΜΟ κ.α. Μάλιστα, στον ΙΜΟ δηλαδή τον Παγκόσμιο Οργανισμό Ναυτιλίας, πρόεδρος είναι ο πρώην ναύαρχος του Λιμενικού, κ. Ευθύμιος Μητρόπουλος. Αλλή δραστηριότητα είναι τα Προξενικά Λιμεναρχεία. Οι διεθνείς Ναυτιλιακές Συμβάσεις, Συμβάσεις για την ασφαλείας, αυστηρός έλεγχος τήρησης των σχετικών κανονισμών και προδιαγραφών, όπως για παρέδειγμα το Μνημόνιο των Παρισιών, η SOLAS ο «Διεθνής Κώδικα για την Ασφάλεια των Πλοίων και των Λιμενικών Εγκαταστάσεων» (ISPS code).
Η ποντοπόρος ναυτιλία δεν είναι μόνο τα χρήματα που φέρνει στη χώρα, τα οποία αποτελούν βέβαια ένα από τους πιο ισχυρούς πυλώνες συναλλαγματικών εσόδων της χώρας μαζί με τον τουρισμό. Είναι η μεγαλύτερη βιομηχανία, η πρώτη σε παγκόσμιο επίπεδο και παρά το γεγονός ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες δραστηριοποιούνται εν πολλοίς στο εξωτερικό, η αρωγή της πολιτείας είναι επιβεβλημένη
Όχι πως οι πλοιοκτήτες μας δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα, αλλά επειδή μόνο σε κρατικό επίπεδο μπορεί να ασκηθεί ισχυρή πίεση σε παράλογες απαιτήσεις κρατών που δεν έχουν σχέση με τη ναυτιλία, αλλά όντας όψιμες περιβαλλοντολογικά, ποινικοποιούν για παράδειγμα το επάγγελμα του ναυτικού.
Ως εκ τούτου, η οποιαδήποτε αλλαγή θεσμικού πλαισίου όσον αφορά το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και το Λιμενικό, το οποίο θα επαναλάβουμε, δεν είναι μόνο αυτό που βλέπουμε στα νησιά το καλοκαίρι, πρέπει να είναι πάρα πολύ προσεκτική και να λάβει υπόψη της τις πραγματικές ανάγκες και απαιτήσεις, αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την εμπειρία του Λιμενικού.
Τάκης Λαϊνας
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr