Το cabotage αποτελεί μόνιμο θέμα τριβής μεταξύ των κυβερνήσεων και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας τα τελευταία χρόνια. Η ΠΝΟ θεωρεί ότι με την άρση του cabotage θα μειωθεί η απασχόληση των Ελλήνων ναυτικών στα κρουαζιερόπλοια.
Την αντίθετη άποψη έχουν οι ναυτιλιακοί φορείς. Ο πρόεδρος του ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γιώργος Γράτσος έχει εκτιμήσει ότι η απελευθέρωση της κρουαζιέρας θα μπορούσε να προσφέρει στην Ελλάδα μέχρι 1 δισ. ευρώ ετησίως και να δημιουργήσει πολλές χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.
Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των μεγάλων εταιρειών κρουαζιερόπλοιων έχει μπεί το Αιγαίο το οποίο διαθέτει πληθώρα νησιών τα οποία έχουν ξεχωριστό φυσικό κάλλος αλλά το ισχύον θεσμικό πλαίσιο δεν επιτρέπει σε κρουαζιερόπλοια με μη κοινοτική σημαία να αποβιβάζουν ή να επιβιβάζουν τουρίστες στα ελληνικά λιμάνια ή νησιά.
Αυτό σημαίνει ότι λόγω θεσμικού πλαισίου ελληνικά λιμάνια χάνουν την δυνατότητα να αποτελέσουν τη βάση των μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας...« χαρίζοντας» το προνόμιο αυτό σε άλλα ανταγωνιστικά λιμάνια όπως της Κωνσταντινούπολης, της Βενετίας, της Γένοβα κ.α.
Ωστόσο κάθε σκέψη για αλλαγή του ισχύοντος πλαισίου από την πλευρά της Πολιτείας «σκοντάφτει» και στην δυναμική αντίδραση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας ( ΠΝΟ) η οποία θεωρεί «αιτία πολέμου» οποιαδήποτε απόφαση της Πολιτείας να προχωρήσει σε άρση του προστατευτισμού που ισχύει σήμερα.
Οι συνδικαλιστές της ΠΝΟ θεωρούν ότι η όποια απελευθέρωση θα επιφέρει σημαντικό πλήγμα στο ελληνικό ναυτεργατικό δυναμικό και εμφανίζονται έτοιμοι για «μάχη μέχρι εσχάτων».
<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p> </o:p>
Ένα άλλο σοβαρό θέμα είναι και με την τύχη των passenger terminals που είναι αφιερωμένα στην κρουαζιέρα Παρά το γεγονός ότι έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από εταιρείες του τομέα της κρουαζιέρας για το αν προτίθεται η κυβέρνηση να προχωρήσει σε λύσεις εκχώρησης των terminals όπως συνέβη με το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, το όλο ζήτημα δεν σχολιάζεται στην παρούσα φάση,
Η λύση της εκχώρησης των terminals μέσω διεθνών οργανισμών, σύμφωνα με κάποιες απόψεις κύκλων που ασχολούνται με τα θέματα του θαλάσσιου τουρισμού, θα μπορούσε ενδεχομένως να δώσει λύση σε ένα θέμα για το οποίο ασκούνται πιέσεις στην κυβέρνηση προκειμένου να αλλάξει η πολιτική υποδοχής κρουαζιερόπλοιων μη κοινοτικών κρουαζιέρων στα ελληνικά λιμάνια.
Κατά τους ίδιους κύκλους, πρόκειται για Σολομώντεια λύση την οποία αξίζει να εξετάσει η κυβέρνηση ούτως ώστε να μην θιγεί ούτε η υπό ελληνική σημαία κρουαζιέρα, την ύπαρξη της οποίας υποστηρίζει σθεναρά η ΠΝΟ, ούτε και τα καλώς εννοούμενα συμφέροντα εταιρειών της κρουαζιέρας πλοία των οποίων με μη κοινοτική σημαία προσεγγίζουν ελληνικά λιμάνια.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr