Η μείωση των παραγγελιών νεότευκτων κατά 30% και η ακυρώσεις παραγγελιών κατά 7% δεν μπορούν να αποτρέψουν την υπεροπροσφορά φορτίων το 2009 και το 2010, σύμφωνα με τον αναλυτή Hung Bin Toh.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «ενώ η ζήτηση για εμπορεύματα μπορεί να βελτιωθεί από τα χαμηλά σήμερα, η μειωμένη ζήτηση αναμένεται να οδηγήσει τον Baltic Dry Index σε χαμηλότερα επίπεδα τα επόμενα δύο χρόνια». Βραχυπρόθεσμα, θεωρούμε ότι ο BDI θα υποστεί πιέσεις, λόγω των υψηλών αποθεμάτων της Κίνας σε σιδηρομετάλλευμα και σε εποχικές διακυμανσεις.
Όμως, στα επόμενα δύο με τρία χρόνια, η υπερπροσφορά αναμένεται να οδηγήσει το δείκτη κοντά στις 1.200- 1300 μονάδες (όπου είναι το επίπεδο του break-even για τα περισσότερα πλοία)».
Ο αναλυτής μείωσε επίσης τη σύσταση για τον κλάδο σε underweight, ενώ υποβάθμισε και την China Shipping Development από outperform σε underperform. Την ίδια σύσταση έδωσε και για τις China Cosco και STX Pan Ocean, ενώ επιβεβαίωσε και τη «ουδέτερη» σύσταση για την Pacific Basin.
Ο κ. Hung επισήμανε ότι η ζήτηση για ξηρό φορτίο θα υποχωρήσει κατά 3.4% το 2009, ανακάμπτοντας κατά 4.2% το 2010. Η προσφορά, εντούτοις, αναμέενεται να αυξηθεί κατά 6.9% φέτος και κατά 8.6% το 2010, με την προϋπόθεση βέβαια ότι θα ακυρωθούν το 30% των υπό παραγγελία νεοτεύκτων και καθυστερήσουν το 50% των παραγγελιών.
Σύμφωνα με το Hung, «υποθέτωντας ότι κάνουμε λάθος στις προβλέψεις μας για τη ζήτηση ξηρού φορτίου και η ζήτηση στην Κίνα είναι ισχυρότερη απ ότι αναμένεται, θεωρούμε ότι δεν είναι πολύ πιθανό η διελκυστίνδα μεταξύ αγοράς και ζήτησης να ισορροπήσει μέσα στα επόμενα δύο χρόνια».
«Εάν τελικά η ζήτηση αποδεχθεί ισχυρότερη απ ότι αναμένεται, οι ακυρώσεις παραγγελιών σε συνδυασμό με τις καθυστερήσεις και την απόσυρση παλαιότερων πλοίων, είναι πιθανό να επιβραδυνθούν. Αυτό με τη σειρά του θα αυξήσει την προσφορά πλοίων, με άμεσο αρνητικό αντίκτυπο στις τιμές των ναύλων».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr