Σύμφωνα με τον ίδιο, από το 2002 μέχρι το 2008 οι ιδιοκτήτες ξόδεψαν 750 δισ. δολάρια σε νέα πλοία, όσο δηλαδή τα τελευταία 23 χρόνια μαζί! Με βάση τα στοιχεία αυτά, ο κ. Dowell προέβλεψε ότι δεν υπάρχει κανένα ρεαλιστικό ενδεχόμενο να απορροφηθεί αυτός ο τεράστιος στόλος από ένα συνδυασμό ζήτησης και απόσυρσης παλαιότερων πλοίων.
Επίσης, από το 2009 μέχρι το 2011 167 εκατ. dwt νέων πλοίων αναμένεται να παραδίδονται κάθε χρόνο, σε σύγκριση με τα 32 εκατ. Dwt κατ έτος που κατά μέσο όρο δαπανούνταν στα έτη μεταξύ 1988 και 2002. Από το 2000 έως το 2012 ο παγκόσμιος στόλος αναμένεται να αυξηθεί κατά 154%, από 33% που ήταν η αύξησή του τη 12ετία 1988-2000.
Δεδομένου ότι η συνολική υπερπροσφορά στα κοντέινερ δεν αναμένεται να υποχωρήσει πριν το 2014, ο κ. Περιέγραψε το κραχ στις τιμές των boxship. Τα κέρδη για ένα πλοίο χωρητικότητας 4250 TEU υποχώρησαν από τα 48,000 δολάρια την ημέρα στα 6,750 δολάρια σήμερα, ενώ ένα πλοίο 2800 TEU κέρδιζε 40,000 δολάρια την καλύτερη περίοδο πέρυσι, ενώ σήμερα κερδίζει μόλις 5,250 δολάρια.
Πάντως μόνο το 10% του συνολικού τονάζ στα box είναι ανενεργό, ενώ μόνο ένας μικρός αριθμός πλοίων έχει βγει από την αγορά, καθώς οι ιδιοκτήτες αγνοούν το προφανές, σύμφωνα με τον κ. Dowell. Ο ίδιος τονίζει πως τα ναύλα για ένα πλοίο 1700 teu θα πρέπει να υποχωρήσουν ακόμη 1000 δολάρια, στο επίπεδο των 4.700 δολαρίων την ημέρα περίπου, για να γίνει οικονομικά ελκυστική η επιλογή της απόσυρσης από την αγορά.
Το συμπέρασμα του κ. Dowell's είναι να θυμηθούν όλοι την εικόνα των δεξαμενόπλοιων τη δεκαετία του 1970 και των φορτηγών τη δεκαετία του 1980 και να σκεφτούν τι θα γίνει στα φορτηγά και στα κοντέινερ τα επόμενα 5 χρόνια.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr