Ήδη έχουν περικόψουν 15-20% της χωρητικότητάς τους στις γραμμές Ασίας, Ευρώπης και Μεσογείου, αλλά αυτό δεν αποδείχθηκε αρκετό να αναχαιτίσει την κατρακύλα των ναύλων. Αντίθετα, οι εταιρίες προκειμένου να διατηρήσουν το μερίδιο αγοράς τους, κρατούν γραμμές που είναι εξαιρετικά ζημιογόνες.
Η Drewry επισημαίνει ότι αυτό είναι εσφαλμένη τακτική και θα τις οδηγήσει σε μεγάλες ζημιές, ενώ η λύση που πρέπει κατά τη Drewry να ακολουθήσουν είναι ακύρωση παραγγελιών, πώληση παλαιοτέρων πλοίων ως scrap, και παροπλισμός περισσότερων νεότερων κοντέινερ.
Προάγγελος του τι περιμένουμε, είναι τα άσχημα αποτελέσματα της OOCL, η οποία ανακοίνωσε απογοητευτικά μεγέθη για το α τρίμηνο το 2009, τα οποία αντανακλούν το πλήγμα που έχει δεχθεί ο κλάδος από την παγκόσμια κρίση.
Τα έσοδά της υποχώρησαν κατά 31%, ενώ γεωγραφικά, τα έσοδά της από τη γραμμή Ασία-Ευρώπη υποχώρησαν κατά 56.4%, τα έσοδα από τις γραμμές του Ειρηνικού υποχώρησαν κατά 17.4%, ενώ επίσης σημαντική υποχώρηση σημείωσε και ο μεταφορικός όγκος σε teus που υποχώρησε κατά μέσο όρο στο 15%.
Εν τω μεταξύ για πρώτη φορά μετά από έξι μήνες υποχώρησε ελαφρά ο αριθμός των παροπλισμένων κοντέινερς τα οποία ανέρχονται στα 486 πλοία, χωρητικότητας 1.31 εκατ. teu, που αναλογούν στο 10.4% του παγκόσμιου στόλου.
Σύμφωνα με την Alphaliner «αυτό σηματοδοτεί την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου όπου πάντα παρατηρείται άνοδος στον κλάδο».
Ωστόσο, μετά το πέρας το καλοκαιριού οι παροπλισμοί εκτιμάται ότι θα αυξηθούν ραγδαία, με το συνολικό όγκο των παροπλισμένων κοντέινερ να φτάνει έως και τα 2 εκατ. teu. Προϋπόθεση βέβαια είναι να μην παρουσιαστεί ανάκαμψη στην παγκόσμια οικονομία.
Επίσης, μια από τις αιτίες είναι και η αύξηση του κόστους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που επέβαλαν οι εταιρείες, γεγονός που καθιστά τις διαδρομές λιγότερο ζημιογόνες.
Υπενθυμίζεται ότι η APL έχει παροπλίσει το 23% του στόλου της, ενώ η Zim το 24%. Μεγάλο αριθμό παροπλισμένων πλοίων έχουν οι K-Line, Cosco, OOCL, Hanjin, MOL και Maersk.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr