Σε ποιο βαθμό οι ασφαλιστικές εταιρείες στην Ελλάδα μπορούν να αντισταθούν στην εισαγόμενη κρίση; Διαθέτουν αντισώματα;
Οι ασφαλιστικές εταιρείες στην Ελλάδα είναι δύο ειδών. Οι ελληνόκτητες και οι θυγατρικές πολυεθνικών.Οι πρώτες διακρίνονται στις ανεξάρτητες και στις θυγατρικές τραπεζών. Αν και ελάχιστες έχουν απομείνει ανεξάρτητες. Και οι μεν και οι δε τα μόνα αντισώματα που διαθέτουν, επί της ουσίας, είναι οι υγιείς ισολογισμοί των μητρικών ομίλων τους. Όσο αντέχουν εκείνες άλλο τόσο αντέχουν και αυτές. Κλασσικό παράδειγμα οι απολύσεις στην ING, ή αυτό που συνέβη στην AIG. Δεν είναι τυχαίο που οι ελληνικές τράπεζες εξακολουθούν να θέλουν να απεμπλακούν από τις ασφαλιστικές δραστηριότητες. Το δεύτερο αντίσωμα θα ήταν το καλό τους όνομα -Brand name αλλά και αυτό μετά την AIG δοκιμάζεται σκληρά.
Μπορεί η καινοτομία να βοηθήσει τον κλάδο να αντισταθεί στην κρίση;
Σαφώς και η καινοτομία βοηθάει σε κάθε περίπτωση. Ωστόσο επειδή δεν υπάρχει πουθενά παρθενογένεση και όλα έχουν ειπωθεί με τον άλφα ή βήτα τρόπο, η έννοια καινοτομία, και στην περίπτωση των ασφαλιστικών, τα οποιαδήποτε καινοτομικά προϊόντα θα πρέπει να φέρνουν κάτι νέο στην αγορά. Κάτι νέο και τεσταρισμένο. Ένα προϊόν, φτιαγμένο με σύνεση και σωφροσύνη μετά από εντελεχή έρευνα της αγοράς, και όχι απλά για να δημιουργηθούν εντυπώσεις. Δηλαδή προϊόντα που θα έχουν συνέπεια και συνέχεια και κυρίως όχι προϊόντα που σε κάποια χρόνια θα αποδειχθούν τοξικά και ζημιογόνα.Θυμάμαι ένα πραγματικά καινοτομικό προϊόν στη Μεγάλη Βρετανία, κατεξοχήν χώρα φιλόζωων, όταν κάποια στιγμή εμφανίστηκε στην αγορά προϊόν ασφάλισης υγείας κατοικίδιων. Επικοινωνιακά ήταν ένα καινοτομικό προϊόν. Επί της ουσίας, ήταν ένα ζημιογόνο προϊόν του οποίου η διάθεση στο καταναλωτικό κοινό κράτησε αν θυμάμαι καλά ένα χρόνο. Εν πάση περιπτώσει το θέμα των εφαρμογών της καινοτομίας, ιδιαίτερα στις χρηματοοικονομικές και ασφαλιστικές εταιρείες είναι δίκοπο μαχαίρι. Τα subprime ήταν ένα καινοτομικό προϊόν.
Παρατηρούμε στροφή στα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα σε επίπεδο marketing από τις ασφαλιστικές, σε ότι αφορά στα προϊόντα υγείας. Ταυτόχρονα, οι ασφαλιστικές έχουν αυξήσει το δίκτυο των νοσοκομείων με τα οποία είναι συμβεβλημένες. Με ποιούς τρόπους μπορεί ο κλάδος να προσεγγίσει τα μεσαία και χαμηλά εισοδήματα σε μια περίοδο κρίσης; Σε ποια γλώσσα πρέπει να μιλήσει;
Υπάρχουν δύο τρόποι προσέγγισης. Αφενός μία μαζική προώθηση του ρόλου. της συμβολής και της προσφοράς των ασφαλιστικών εταιρειών στον κλάδο υγείας και αφετέρου η παροχή ελκυστικών οικονομικάπροϊόντων. Σε περιόδους κρίσης όλα είναι καθαρά ζήτημα καταναλωτικών δαπανών. Παράδειγμα η πολύ έξυπνη διαφήμιση της ΑΧΑ, θα μπορούσε κάλλιστα να είναι διαφήμιση φτιαγμένη και για λογαριασμό της Ένωσης Ασφαλιστικών εταιρειών Ελλάδος.Τώρα βέβαια είναι αργά, ωστόσο κάτι παρεμφερές θα μπορούσε να γίνει.Έχει μεγάλη σημασία να ενισχύσουν οι ασφαλιστικές την αξιοπιστία τους η οποία είναι λαβωμένη. Μία περίπτωση κακοπληρωμής μεταδίδεται από στόμα σε στόμα εν ριπή οφθαλμού. Στην επικοινωνία, ένα στόμα μετράει επί τέσσερα όσον αφορά την by mouth διάδοση μίας πληροφορίας και πάει λέγοντας. Επίσης το θέμα των αμοιβαίων κεφαλαίων θέλει πολύ μεγάλη προσοχή και αυτός ο τομέας χρήζει μεγάλης και προσεκτικής επικοινωνιακής στρατηγικής. Καταλήγουμε πως η μόνη γλώσσα προσέγγισης είναι η γλώσσα της αλήθειας και της ακριβούς πληροφόρησης των εν δυνάμει πελατών. Όχι ωραιοποιήσεις, όχι δημιουργία ανεφάρμοστων προσδοκιών. Πριν την υπογραφή συμβολαίου καλό θα είναι ο πωλητής να επιμένει ο καταναλωτής να έχει διαβάσει και αποδεχτεί εγγράφως τα ψιλά γράμματα. Αυτό προϋποθέτει όμως αυξημένη ποιότητα πωλητών. Ούτε πρώην ναυτικούς, ούτε ταξιτζήδες, ή δημόσιους υπάλληλους που θέλουν να συμπληρώσουν εισόδημα.
Μπορεί η διαφήμιση, οι χορηγίες και η Ε.Κ.Ε. να προκαλέσουν ανάσχεση στην πτώση του κλάδου; Σε ποια Μέσα και με ποια γλώσσα;
Ενδεχομένως μπορεί σε κάποιο βαθμό. Ωστόσο δεν θα πρέπει να θεωρείται πανάκεια. Εάν δεν αποκατασταθεί η υστεροφημία των ασφαλιστικών κάθε διαφημιστική προώθηση είναι
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr