Έτσι απευθύνει πρόταση σε ελληνικούς επιχειρηματικούς ομίλους με την ελπίδα ότι κάποιος θα εκδηλώσει ενδιαφέρον. «Συνεχίζουμε την προσπάθειά μας σε νέα βάση απευθυνόμαστε σε μεγάλους υγιείς επιχειρηματικούς ομίλους καλώντας τους σε απευθείας διαπραγματεύσεις», δήλωσε πριν από λίγο ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης προσθέτοντας ότι «οι προσφορές που υποβλήθηκαν δεν ικανοποιούν τις απαιτήσεις». Σημειώνεται ότι για το πτητικό έργο της Ολυμπιακής κατατέθηκαν μόνο δύο προσφορές: από την κοινοπραξία Athens Airways - SkyOne και την Chrysler Aviation.
Μεγαλύτερη ήταν η προσφορά της πρώτης, μόλις 24,5 εκατ. ευρώ, πολύ χαμηλότερα απ τις εκτιμήσεις που είχαν κάνει οι σύμβουλοι της κυβέρνησης. Σε χαμηλότερο επίπεδο απ το προσδοκώμενο κινήθηκαν και οι προσφορές για την τεχνική βάση, με μεγαλύτερη την προσφορά της Swissport (15 εκατ. ευρώ), αλλά και για την επίγεια εξυπηρέτηση. Το υψηλότερο τίμημα κατέθεσε πάλι η Swissport, 33 εκατ. ευρώ. Το πενιχρό ενδιαφέρον για την Ολυμπιακή Αεροπορία είχε προεξοφληθεί αλλά αποτελεί έκπληξη και το αμελητέο ενδιαφέρον των επενδυτών για την τεχνική βάση και την επίγεια εξυπηρέτηση.
Ειδικότερα, η ανακοίνωση του υπουργείο Οικονομίας έχει ως εξής:
Η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων που συνεδρίασε σήμερα αποφάσισε να μην αποδεχθεί τις προσφορές που κατατέθηκαν για την Ολυμπιακή, καθώς εκείνες που πληρούσαν τους όρους ήταν χαμηλότερες σε σχέση με τις αντίστοιχες αποτιμήσεις του ανεξάρτητου εκτιμητή και για τις τρεις εταιρείες, ενώ ορισμένες από τις προσφορές που κατατέθηκαν δεν πληρούσαν τους όρους και τις προϋποθέσεις του διαγωνισμού.
Επιπλέον, η Επιτροπή αποφάσισε να συνεχίσει τη διαδικασία αποκρατικοποίησης, με βάση τις προβλέψεις του νόμου περί αποκρατικοποιήσεων απευθύνοντας δημόσια ανοικτή πρόταση σε επιχειρηματικούς ομίλους- πολύ περισσότερο σε επιχειρηματικούς ομίλους που αντιλαμβάνονται την αξία της Ολυμπιακής για την Ελλάδα - με τη μέθοδο της απευθείας διαπραγμάτευσης και με στόχο τη συνολική, υγιή και βιώσιμη λύση στο θέμα της Ολυμπιακής.
Ακόμη, αποφασίστηκε να ζητηθεί αμέσως η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έτσι ώστε να συμπληρωθεί, με βάση τις εξελίξεις του διαγωνισμού, η απόφαση του περασμένου Σεπτεμβρίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το συγκεκριμένο θέμα. Σκοπός της Κυβέρνησης είναι η συνέχιση της διαδικασίας πάντοτε υπό την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και υπό την εποπτεία του Επιτρόπου Παρακολούθησης.
Πιο συγκεκριμένα, η Επιτροπή έλαβε τις παραπάνω αποφάσεις, αφού έλαβε υπόψη:
- Τη βεβαίωση του αρμοδίου Επιτρόπου Παρακολούθησης (ο οποίος τοποθετήθηκε μετά από συμφωνία της Ελληνικής Κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής) για την τήρηση των προβλεπόμενων κανόνων διαφάνειας και νομιμότητας κατά την διαδικασία της αποκρατικοποίησης,
- Τις προσφορές που κατέθεσαν οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές για τις τρεις εταιρείες, που θα αναλάβουν αντίστοιχα το πτητικό έργο (το υψηλότερο τίμημα που θα μπορούσε να θεωρεί συμβατό με τον διαγωνισμό ήταν 24,5 εκατ. ευρώ από την Athens Airways/SkyOne), την επίγεια εξυπηρέτηση (το υψηλότερο τίμημα ήταν 33 εκατ. ευρώ από την Swissport) και την τεχνική βάση (έγινε προσφορά μόνο από την Swissport για 15 εκατ. ευρώ),
- Τις αποτιμήσεις για τα περιουσιακά στοιχεία στους τρεις επιμέρους διαγωνισμούς, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν από ανεξάρτητο εκτιμητή, ολοκληρώθηκαν και τα αποτελέσματά τους κατατέθηκαν στον Επίτροπο Παρακολούθησης πριν από την λήξη της προθεσμίας κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών, και οι οποίες αποσφραγίστηκαν και γνωστοποιήθηκαν σήμεραστη συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής ενώπιον του Επιτρόπου Παρακολούθησης, ο οποίος τις επιβεβαίωσε.Η αποτίμησητου ανεξάρτητου εκτιμητή για το πτητικό έργο (χρήση του ονόματος-σήματος και συγκεκριμένα slots που προσφέρθηκαν) ήταν κατ ελάχιστο 45,7 εκατ. ευρώ, για τα περιουσιακά στοιχεία της επίγειας εξυπηρέτησης που τέθηκαν προς πώληση μέσω του διαγωνισμού ανήλθε σε 44,8 εκατ. ευρώ και για τα περιουσιακά στοιχεία της τεχνικής βάσης που τέθηκαν προς πώληση μέσω του διαγωνισμού ανήλθε σε 16,7 εκατ. ευρώ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr