Το 2009, ήταν προγραμματισμένο να ξεκινήσει με μια «τρύπα» στα έσοδα των τριών εταιρειών κινητής τηλεφωνίας της τάξεως των 100-120 εκατ. ευρώ. Η τρύπα αυτά, -προϋπολογισμένη και από τα τρία επιτελεία- ανοίγει λόγω της μείωσης στα έσοδα από τις κλήσεις σταθερού προς κινητό. Επίσης, στην Cosmote, στην Vodafone και στην Wind, γνώριζαν ότι η χρήση του κινητού τηλεφώνου θα περιοριζόταν λόγω της οικονομικής κρίσης (σ.σ μείωση στην χρήση του κινητού τηλεφώνου έχει ήδη καταγραφεί στο 4ο τρίμηνο του 2008). Αυτές ήταν οι προγραμματισμένες... ζημιές. Και σε αυτές, έρχεται να προστεθεί και άλλη μία.
Η Wind, με το διαφημιστικό μήνυμα του «πληρώνεις 10 ευρώ και τελειώνεις για ολόκληρο το 2009» ξεκίνησε πολύ μεγάλο πόλεμο τιμών. Ήδη, η Cosmote αναμένεται να απαντήσει πολύ σύντομα καθώς δεν θέλει να της αμφισβητήσουν το υψηλό μερίδιο αγοράς που έχει συγκεντρώσει στην ελληνική αγορά. Απολύτως αναμενόμενη θεωρείται και η τοποθέτηση της Vodafone καθώς όποιος από τους τρεις μείνει πίσω, κινδυνεύει να χάσει μεγάλο μέρος από το μερίδιο αγοράς του.
Ποιος θα βγει κερδισμένος από αυτή τη μάχη; Η λογική λέει ότι θα επικρατήσει αυτός που διαθέτει την μεγαλύτερη ρευστότητα. Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, είναι επιχειρήσεις εντάσεως κεφαλαίου. Συνεχώς χρειάζονται νέες επενδύσεις για την υποστήριξη του δικτύου αλλά και την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών. Εταιρείες οι οποίες πρέπει να θυσιάζουν σημαντικό μέρος της ρευστότητάς τους για την εξυπηρέτηση των δανείων με τα οποία έχουν «φορτωθεί» είναι προφανές ότι έχουν μικρότερες αντοχές στον πόλεμο τιμών.
Πως θα εξελιχθεί αυτή η κατάσταση; Σε αυτό όλοι συμφωνούν. Μέσα στο 2009 θα υπάρξουν αλλαγές στα μερίδια αγοράς ενώ όσο σκληρότερος θα είναι ο πόλεμος τιμών, τόσο μεγαλύτερες θα είναι οι ανακατατάξεις. Προς ποια κατεύθυνση θα γείρει η πλάστιγγα; Μέσα στο πρώτο τρίμηνο, θα φανούν τα πρώτα δείγματα.
Θάνος Τσίρος
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr