Το άλλο μέτωπο στο οποίο κατά βάση τάσσεται ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά αλλά και η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου ισχυρίζεται ότι οι εκπτώσεις πρέπει να ξεκινήσουν όπως ορίζει ο νόμος, καθώς τη περίοδο των Χριστουγέννων την περιμένουν όλες οι επιχειρήσεις για να ρεφάρουν την χασούρα τους.
Στο μέσο -των δύο αντιμαχόμενων στρατοπέδων- υπάρχουν και κάποιες επιχειρήσεις που ισχυρίζονται ότι οι εκπτώσεις πρέπει να ξεκινήσουν μία εβδομάδα μετά τις γιορτές και όχι στις 15 Ιανουαρίου ή κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων- γιατί τότε έχουν περισσότερες ελπίδες να εκμεταλλευτούν από τη μία τμήμα του 13ου μισθού και από την άλλη την καλή ψυχολογία των καταναλωτών, λόγω του εορταστικού κλίματος που ακόμη θα υπάρχει.
Το πνεύμα των Χριστουγέννων και η κρίση
Το θέμα είναι ότι όλη η αγορά βρίσκεται σε κατάσταση αλαλούμ, καθώς παρά τις πλουσιοπάροχες προσφορές που ήδη φιγουράρουν στις βιτρίνες εκατοντάδων καταστημάτων, ο καταναλωτής δεν φαίνεται «ζεσταμένος» να ξεκινήσει αγορές. Ενδυση, υπόδηση, ηλεκτρικά, καλλυντικά αλλά και παιχνίδια μετρούν υποχώρηση στο τζίρο τους από 10% -που είναι και το πιο σπάνιο- μέχρι και 40%. Δεν είναι όμως μόνο το εμπόριο που στενάζει αλλά και μια σειρά άλλων επαγγελμάτων. Χαρακτηρηστικά, επιχειρηματίας που διατηρεί συγκρότημα στην Αράχωβα δεν θυμάται ποτέ στα χρονικά εν τω μέσω Χριστουγεννιάτικων εορτών να μπορούσε να βρει κάποιος κατάλυμα στην περιοχή αντί 35 ευρώ τη βραδιά. Σήμερα, όμως γίνεται, συνεχίζει ο ίδιος, ενώ και οι πληρότητες είναι μειωμένες σε σχέση με άλλες χρονιές.
Οδοντίατρος από την άλλη, υποστηρίζει ότι τα έσοδά του από τον Σεπτέμβριο και μετά έχουν πέσει πάνω από 25%. Επιχειρηματίας που λειτουργεί φροντιστήρια ξένων γλωσσών, τονίζει ότι το τελευταίο δίμηνο οι γονείς που μάθαιναν στα παιδιά τους και δεύτερη ξένη γλώσσα την έκοψαν.
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr