Εντωμεταξύ, η κρίση που βρίσκεται σε εξέλιξη σε συνδυασμό με τις πλουσιοπάροχες προσφορές από μέρους των αλυσίδων, έχει συρρικνώσει περαιτέρω τα περιθώρια κέρδους του κλάδου. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, οι αλυσίδες να είναι και ευχαριστημένες εάν για το 2008 εμφανίσουν καθαρό περιθώριο κέρδους της τάξεως του 2%-3% από περίπου 7% που ήταν το 2007.
Η επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής των προμηθευτών είναι ένα ακόμη στοιχείο που αποτυπώνει την κρίση της αγοράς ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών ειδών. Σύμφωνα με πληροφορίες οι μέρες αποπληρωμής σε ορισμένες αλυσίδες έχουν περάσει και τις 120 από 90 που ήταν μέχρι και τα τέλη του 2007.
«Παγωμένη» αναμένεται να είναι η αγορά και τον Δεκέμβρη, εκτιμούν οι ίδιες πηγές, από τον οποίο ο κλάδος αποκόμιζε το 15% του τζίρου του.
Ακόμη μεγαλύτερη πτώση που αγγίζει και το 40% καταγράφουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών ειδών στα σούπερ μάρκετ που αποτελούν το δεύτερο βασικό κανάλι διάθεσής τους. Μολονότι το 70% των συσκευών που διακινούνται από αυτό το κανάλι είναι ιδιωτικής ετικέτας και άρα κατά 50% φθηνότερα από τα αντίστοιχα επώνυμα αφήνουν αδιάφορους τους καταναλωτές.
Δ. Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr