Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
- Τη συγκρότηση μητρώου επιχειρήσεων. Για να συμβάλλεται μια επιχείρηση με μια τράπεζα και να λειτουργεί για λογαριασμό της, θα πρέπει υποχρεωτικά να είναι εγγεγραμμένη στο συγκεκριμένο μητρώο.
- Τη θέσπιση οικονομικών κανόνων για την λειτουργία των εισπρακτικών. Εταιρείες δεν θα μπορούν να λειτουργήσουν στην ελληνική αγορά αν δεν έχουν ένα ελάχιστο ύψος μετοχικού κεφαλαίου (π.χ ένα εκατομμύριο ευρώ).Το μέτρο αυτό, μελετάται προκειμένου να μαζευτεί η κατάσταση που επικρατεί στην ελληνική αγορά και η οποία κρίνεται χαώδης (σ.σ στην ελληνική αγορά, πρέπει να δραστηριοποιούνται πάνω από 50 εταιρείες, από μεγάλες Α.Ε μέχρι μικρομεσαίες ομόρρυθμες και ετερόρρυθμες). Κατά πληροφορίες, ο νέος νόμος θα επιβάλει τη μετατροπή όλων των εταιρειών του κλάδου σε ΑΕ έτσι ώστε να υπάρχει περισσότερη διαφάνεια.
- Τη θέσπιση συγκεκριμένων κανόνων για τον τρόπο με τον οποίο θα γίνεται η όχληση των δανειοληπτών. Οι τηλεφωνικές κλήσεις θα μαγνητοφωνούνται ενώ θα φτιαχτεί κώδικας δεοντολογίας και κανόνων που θα πρέπει να ακολουθούν οι υπάλληλοι που θα αναλαμβάνουν τα τηλεφωνήματα για την υπενθύμιση της εξόφλησης.
- Το νέο πλαίσιο θα απαγορεύει στις εταιρείες του κλάδου να ενοχλούν τους δανειολήπτες αν οι οφειλές τους δεν έχουν χαρακτηριστεί ληξιπρόθεσμες. Ζητούμενο, να παγώσει η σημερινή διαδικασία κατά την οποία γίνονται τηλεφωνικές οχλήσεις ακόμη και για να υπενθυμίσουν σε κάποιον ότι η οφειλή του λήγει σε δυο ή τρεις ημέρες.
- Σχεδιάζεται χάρτα δικαιωμάτων των δανειοληπτών απέναντι στις εισπρακτικές. Οι δανειολήπτες θα έχουν δικαίωμα να προσφεύγουν σε αρχές (π.χ ανεξάρτη αρχή για την προστασία του καταναλωτή, υπουργείο Ανάπτυξης κλπ) ενώ σε περίπτωση που διαπιστωθούν παραβάσεις του νέου νόμου, η εισπρακτική θα απειλείται ακόμη και με αφαίρεση αδείας.
- Μελετάται τέλος, οι εταιρείες να είναι αποκλειστικού σκοπού. Δηλαδή, να μην αναλαμβάνουν ταυτόχρονα και τις τηλεφωνικές οχλήσεις αλλά και την είσπραξη των χρεών όπως συμβαίνει σε ορισμένες περιπτώσεις.
Θάνος Τσίρος