Τα έσοδα από ναύλα δεν πρόκειται να προσφέρουν στους πλοιοκτήτες τίποτα περισσότερο από την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων μέσα στα επόμενα δύο με πέντε χρόνια, τονίζει ο κ. Βεργωτής. «Τα ναύλα για τανκερ θα υποχωρήσουν και αυτά μέσα σε τρεις μήνες» τονίζει και προσθέτει ότι «η ναυτιλία είναι ο καλύτερος κλάδος κατά την άνοδο και ο χειρότερος κατά την πτώση».
Αναφορικά με την επέκταση του παγκόσμιου στόλου ο κ. Βεργωτής τονίζει ότι «είναι ένα πρόβλημα το οποίο έρχεται σε μια χρονική συγκυρία όπου η ζήτηση απλά δεν φαίνεται να υπάρχει». Κι όλα αυτά, καθώς ο καίριος για τον κλάδο ξηρού φορτίου Baltic Dry Index, έχει βουτήξει 91% από την αρχή του χρόνου, αφήνοντας τουλάχιστον το ένα πέμπτο των υφιστάμενων πλοίων χωρίς δουλειά. Οι τιμές των κοντέινερ έχουν επίσης υποχωρήσει, λόγω και της έλλειψης χρηματοδότησης.
«Ο οικονομικός κύκλος φαίνεται πολύ δυσοίωνος αυτή τη στιγμή» επισημαίνει ο κ. Βεργωτής, που προσθέτει ότι από το 1950 έχουμε δει εννέα πτωτικούς κύκλους, συμπεριλαμβανομένου και αυτού των οποίων η ελάχιστη διάρκεια ήταν δύο και η μέγιστη πέντε έτη. «Η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση απλά επιτάχυνε το επερχόμενο πρόβλημα από την υπερβολική χωρητικότητα. Το πρόβλημα αναμενόταν να πλήξει τη ναυτιλία το 2009 και το 2010. Η πιστωτική κρίση εξουδετέρωσε τη ζήτηση για το 2008 και στην ουσία επιτάχυνε κατά 12 μήνες μια κατάσταση που ούτως ή άλλως θα ερχόταν».
Τάκης Λαϊνάς
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr