Σύμφωνα με το CNBC οι εργαζόμενοι στην αυτοκινητοβιομηχανία διαμαρτύρονται έντονα για τα σχέδια της επιχείρησης, ανεμίζοντας σημαίες των συνδικάτων και πανό με συνθήματα που αναφέρουν ότι τα λάθη της διοίκησης δεν είναι δικό τους λάθος και προέτρεπαν τους ηγέτες να «κάνουν επιτέλους τη δουλειά τους».
«Εδώ και αρκετό καιρό ξοδεύουμε περισσότερα χρήματα από όσα κερδίζουμε. Αυτό δεν πάει καλά μακροπρόθεσμα», δήλωσε ο Άρνο Άντλιτς, οικονομικός διευθυντής και διευθυντής λειτουργίας του ομίλου Volkswagen, στους εργαζόμενους, σύμφωνα με σχόλια που μοιράστηκε η γερμανική εταιρία. Η Volkswagen ενημέρωσε τη Δευτέρα ότι δεν είναι πλέον σε θέση να αποκλείσει το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία - ένα μέτρο που μέχρι πρότινος θεωρούνταν εκτός συζήτησης και δεν έχει ληφθεί ποτέ στο ιστορικό της εταιρείας. Η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε επίσης ότι αισθάνεται ότι η συμφωνία προστασίας της απασχόλησης, η οποία ισχύει από το 1994 και προστατεύει το εργατικό δυναμικό στη Γερμανία μέχρι το 2029, ίσως χρειαστεί να λήξει πρόωρα. Έντονες είναι οι φήμες για κλείσιμο εργοστασίων της Volkswagen στο Όσναμπρουεκ στην Κάτω Σαξονία και στη Δρέσδη στη Σαξονία.
«Είναι κοινή μας ευθύνη να βελτιώσουμε την αποδοτικότητα του κόστους των γερμανικών εγκαταστάσεων ειδικότερα. Πρέπει να αυξήσουμε την παραγωγικότητα και να μειώσουμε το κόστος», δήλωσε ο Άντλιτς.«Έχουμε ακόμα ένα χρόνο, ίσως δύο χρόνια, για να αλλάξουμε τα πράγματα. Αλλά πρέπει να αξιοποιήσουμε αυτόν τον χρόνο».
Το εργασιακό συμβούλιο της Volkswagen, το οποίο αποτελείται από μέλη του προσωπικού που εκλέγονται για να εκπροσωπούν τα συμφέροντα των εργαζομένων στην εταιρεία, καθώς και το σημαντικότερο γερμανικό βιομηχανικό συνδικάτο IG Metall άσκησαν έντονη κριτική και ανακοίνωσαν ότι θα εναντιωθούν σε αυτό το σχέδιο.
Η Ντανιέλα Καρβάλιο, κορυφαία εκπρόσωπος του Γενικού Συμβουλίου Εργαζομένων της Volkswagen, δήλωσε νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα ότι η ομάδα θα επιδείξει «σθεναρή αντίσταση» κατά των σχεδίων.. Υπήρχε μια συμφωνία που ίσχυε επί δεκαετίες ότι η κερδοφορία και η διασφάλιση των θέσεων εργασίας ήταν ισότιμοι στόχοι, αλλά η εταιρεία αποφάσισε τώρα να τερματίσει αυτή τη συμφωνία,» είπε. «Πρώτη προτεραιότητα είναι να αποκτήσουμε μια εικόνα του μέλλοντος και να γνωρίζουμε πού κατευθύνεται η επιχείρηση,» πρόσθεσε η Καρβάλιο.
Ο Φελίπε Χούσοϊς, επικεφαλής του τμήματος διεθνών αυτοκινήτων της Jefferies, δήλωσε τη Δευτέρα στην εκπομπή «Squawk Box Europe» του CNBC ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Όλιβερ Μπλούμε θα προσπαθήσει να αμβλύνει τις αντιστάσεις κατά των πιθανών σχεδίων. Ο Χούσοϊς δήλωσε επίσης ότι η διοίκηση της Volkswagen και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων μπορεί να μην απέχουν τόσο πολύ όσον αφορά τις βασικές γραμμές, με βάση τα σχόλιά τους τις τελευταίες ημέρες.
«Το ερώτημα είναι πώς θα καταλήξουν σε συμφωνία ή στη διαδικασία για να συνεργαστούν πραγματικά, αλλά το τελικό παιχνίδι φαίνεται να έχει γίνει κατανοητό και από τις δύο πλευρές», δήλωσε.
Τα πιθανά ζητήματα στη Volkswagen έρχονται σε μια δύσκολη στιγμή τόσο για την ευρύτερη γερμανική οικονομία όσο και για την αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας συγκεκριμένα, καθώς μια σειρά από προκλήσεις βαραίνουν τον κλάδο.Την Τετάρτη, το ινστιτούτο Ifo δήλωσε ότι το επιχειρηματικό κλίμα στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία υποχώρησε και πάλι τον Αύγουστο, πέφτοντας στις αρνητικές 24,7 μονάδες από την εκτύπωση του προηγούμενου μήνα που ήταν αρνητική στις 18,5 μονάδες. Οι επιχειρηματικές προσδοκίες για τους επόμενους έξι μήνες ήταν «εξαιρετικά απαισιόδοξες», σύμφωνα με το ifo.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr