Ο βραχίονας της ΕΕ αρμόδιος για θέματα ανταγωνισμού βρίσκεται στη διαδικασία σύνταξης εγκριτικής απόφασης, αφού η Lufthansa και η ιταλική κυβέρνηση διαχειρίστηκαν τα εναπομείναντα κωλύματα, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Bloomberg υπό τον όρο ανωνυμίας.
Η Lufthansa κατέθεσε ένα τελικό διορθωτικό πακέτο προ ολίγων ημερών, κατευνάζοντας τους φόβους της ΕΕ περί μη διατήρησης του θεμιτού ανταγωνισμού ιδίως σε γραμμές μεγάλων αποστάσεων, κάτι που θα συμβάλει επίσης στη διατήρηση των τιμών των εισιτηρίων.
Οι ρυθμιστικές έχουν προθεσμία έως τις 4 Ιουλίου για να αποφανθούν σχετικά με τη συμφωνία.
Η Lufthansa επιθυμεί να αναλάβει την πρώην Alitalia σε δύο στάδια, ώστε να αποκτήσει ισχυρότερη βάση σε μια από τις μεγαλύτερες αλλά και πιο ανταγωνιστικές αεροπορικές αγορές της Ευρώπης. Η συμφωνία έχει αντιμετωπίσει σκληρό έλεγχο από τις Βρυξέλλες, ιδιαίτερα ως προς τις επιπτώσεις της στα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.
Παρά τη σειρά παραχωρήσεων, η συναλλαγή φαινόταν στα πρόθυρα της κατάρρευσης, αφού οι ρυθμιστικές αρχές συνέχισαν να εκφράζουν ανησυχίες για τον αντίκτυπό της στις διατλαντικές διαδρομές. Όμως, πιο πρόσφατα, ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa Carsten Spohr έδωσε αισιόδοξο τόνο για το αποτέλεσμα της έρευνας στις Βρυξέλλες.
Σύμφωνα με τους όρους του σχεδίου διάσωσης, η Lufthansa θα αγοράσει αρχικά το 41% του διαδόχου της χρεοκοπημένης, άλλοτε ναυαρχίδας, Alitalia από το ιταλικό κράτος, με δυνατότητα να αποκτήσει το υπόλοιπο αργότερα.
Η πώληση της ITA αποτελεί βασικό μέρος των προσπαθειών της Μελόνι να επιτύχει τον στόχο για ιδιωτικοποιήσεις 20 δισ. ευρώ. Η δεξιά κυβέρνησή της, η οποία ανέβηκε στην εξουσία το 2022 με πλατφόρμα υπέρ των επιχειρήσεων, δεν θέλει να συνεχίσει να πληρώνει για τον αερομεταφορέα ITA.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr