«Το Twitter εγκαταλείπει τον εθελοντικό Κώδικα Πρακτικής της ΕΕ κατά της παραπληροφόρησης. Όμως οι υποχρεώσεις παραμένουν», έγραψε στο Twitter ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς της ΕΕ Τιερί Μπρετόν.
«Μπορείς να τρέξεις, αλλά δεν μπορείς να κρυφτείς. Πέρα από τις εθελοντικές δεσμεύσεις, η καταπολέμηση της παραπληροφόρησης θα είναι νομική υποχρέωση βάσει του #DSA (σ.σ. του νόμου για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες) από τις 25 Αυγούστου. Οι ομάδες μας θα είναι έτοιμες να εφαρμόσουν τον νόμο», πρόσθεσε ο Μπρετόν, αναφερόμενος στον νέο νόμο της ΕΕ για τις ψηφιακές υπηρεσίες που τίθεται σε ισχύ σε λιγότερο από δύο μήνες.
Το Twitter δεν έχει ακόμη επιβεβαιώσει την απόσυρσή του από τον κώδικα, αλλά η απόφαση φαίνεται να είναι η τελευταία κίνηση του δισεκατομμυριούχου ιδιοκτήτη Έλον Μασκ να χαλαρώσει τα ηνία αφού αγόρασε την εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης πέρυσι.
Ο Μασκ έκοψε χιλιάδες θέσεις εργασίας για να εξοικονομήσει χρήματα, περικόπτοντας ολόκληρα τμήματα, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που είναι υπεύθυνα για την εποπτεία περιεχομένου.
Επιδιώκοντας να μετατρέψει το Twitter σε μια ψηφιακή… πλατεία της πόλης, όπου η ελευθερία του λόγου έχει προτεραιότητα, ο Μασκ απέσυρε τους προηγούμενους κανόνες κατά της παραπληροφόρησης.
Η πλατφόρμα λέει τώρα ότι ξεκινά να απονομιμοποιεί τα εξαιρετικά αρνητικά ή που υποκινούν μίσος tweets, ώστε να είναι ορατά μόνο εάν κάποιος χρήστης τα αναζητήσει, ενώ οι αναρτήσεις που περιέχουν ψεύτικες ειδήσεις εποπτεύονται ώστε να περιλαμβάνουν διορθώσεις, συχνά από την κοινότητα του Twitter.
Αυστηρότεροι οι κανόνες από τον Αύγουστο
Ο τρέχων Κώδικας Πρακτικής της ΕΕ για την Παραπληροφόρηση περιλαμβάνει υποχρεώσεις παρακολούθησης της πολιτικής διαφήμισης, διακοπής της δημιουργίας εσόδων από την παραπληροφόρηση και συνεργασίας με ελεγκτές στοιχείων.
Το Twitter υπέγραψε τον κώδικα το 2018, μαζί με άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το TikTok, η μητρική του Facebook Meta και η Google.
Οι πλατφόρμες καλούνται να εκδίδουν τακτικές εκθέσεις σχετικά με την πρόοδό τους στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης.
Τον Φεβρουάριο, οι Βρυξέλλες δημοσίευσαν αναφορές για τον τρόπο με τον οποίο οι διαδικτυακές πλατφόρμες εφάρμοζαν τον κώδικα και σημείωσαν ότι το Twitter δεν έδωσε «συγκεκριμένες πληροφορίες και κανένα στοχευμένο στοιχείο» που να σχετίζεται με δεσμεύσεις διαφάνειας.
Σύμφωνα με το νέο νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες, οι εταιρείες τεχνολογίας θα πρέπει να θωρακίσουν τις πλατφόρμες τους ενάντια σε επιβλαβές περιεχόμενο όπως η παραπληροφόρηση και να εισαγάγουν πρωτόκολλα για να εμποδίσουν τη διάδοση επικίνδυνου υλικού.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr