Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) διαπίστωσε προσωρινά ότι το γεγονός πως η Facebook έχει την Giphy «θα μπορούσε να την οδηγήσει να αρνηθεί την πρόσβαση άλλων πλατφορμών στα Gif του».
Η CMA θα διαβουλευθεί πριν βγάλει ένα τελικό συμπέρασμα. Και αν επιβεβαιωθούν οι ανησυχίες της, μπορεί να απαιτήσει από την Facebook να πουλήσει τη Giphy.
Η Facebook δήλωσε ότι τα ευρήματα «δεν υποστηρίζονται από αποδεικτικά στοιχεία».
Η τεράστια βιβλιοθήκη της Giphy με τα βίντεο μικρού μήκους είναι εξαιρετικά δημοφιλής - μεταξύ των ανταγωνιστών της Facebook.
Το Gif σημαίνει Graphics Interchange Format, μια μορφή εικόνας που αναπτύχθηκε τη δεκαετία του 1980 για την εμφάνιση στατικών και κινούμενων εικόνων. Έχουν πλέον γίνει βασικό στοιχείο των αναρτήσεων και σχολίων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Διαταγή επιβολής
Τον Μάιο του 2020, όταν ανακοινώθηκε η συμφωνία, η Facebook είπε ότι το ήμισυ της επισκεψιμότητας της Giphy προήλθε από τις εφαρμογές της, συμπεριλαμβανομένων των WhatsApp και Instagram.
Η Giphy παρέχει όμως Gifs σε ανταγωνιστές όπως το TikTok, το Snapchat και το Twitter.
Τον Ιούνιο του 2020, η CMA έστειλε ένα διάταγμα επιβολής στη Facebook, διακόπτοντας ουσιαστικά την κάθε συγχώνευση των εταιρειών μέχρι να ολοκληρωθεί η έρευνά.
Τώρα, ανακοινώνοντας τα προσωρινά ευρήματά της, η CMA είπε ότι η Facebook θα μπορούσε θεωρητικά να σταματήσει άλλες πλατφόρμες από τη χρήση της υπηρεσίας.
Η δύναμη της αγοράς
Προειδοποίησε επίσης ότι η Facebook θα μπορούσε να απαιτήσει από τους πελάτες της Giphy, όπως το TikTok, το Twitter και το Snapchat, να παρέχουν περισσότερα δεδομένα χρήστη για να έχουν πρόσβαση στα Giphy Gifs.
«Τέτοιες ενέργειες θα μπορούσαν να αυξήσουν την ισχύ της Facebook στην αγορά, η οποία είναι ήδη σημαντική», ανέφερε η CMA.
Είπε επίσης ότι η αγορά είχε αφαιρέσει έναν πιθανό ανταγωνιστή της Facebook στη προβολή διαφήμισης.
Κατά την περίοδο της αγοράς, η Giphy είχε δηλώσει ότι εξετάζει το ενδεχόμενο επέκτασης των διαφημιστικών της υπηρεσιών σε άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, σημείωσε ο παρατηρητής ανταγωνισμού.
Συμφέρον
Η Facebook δήλωσε στο BBC News: «Διαφωνούμε με τα προκαταρκτικά ευρήματα της CMA, τα οποία δεν πιστεύουμε ότι υποστηρίζονται από αποδεικτικά στοιχεία.
Όπως αποδείξαμε, αυτή η συγχώνευση είναι προς το συμφέρον των ανθρώπων και των επιχειρήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο - και σε όλο τον κόσμο - που χρησιμοποιούν τη Giphy και τις υπηρεσίες μας.
Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με την CMA για να αντιμετωπίσουμε την εσφαλμένη αντίληψη ότι η συμφωνία βλάπτει τον ανταγωνισμό».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr