Με το Chanel N° 5 ξεκίνησε μια νέα εποχή στον κόσμο του αρώματος. Η Γκαμπριέλ "Κοκό" Σανέλ (1883-1971) ήθελε τo μπουκάλι να εκφράζει το σύγχρονο πνεύμα της εποχής της. Ο σχεδιασμός του τελειοποιήθηκε το 1924: απλό, τετράγωνο με λεία επιφάνεια. Μόνο το μέγεθος του πώματος άλλαξε πολλές φορές από τότε. Το άρωμα εκτίθεται από το 1959 στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης.
Σύμφωνα με την DW, εικάζεται ότι το 5 ήταν ο τυχερός αριθμός της Κοκό Σανέλ. Το περιοδικό μόδας Vogue έγραφε μάλιστα ότι ο αριθμός 5 έφερνε τύχη στη Σανέλ από τηn παιδική της ηλικία: "Η δεσποινίδα λέγεται ότι επέλεξε το Νο. 5 επειδή ήταν το πέμπτο δείγμα του αρωματοποιού που προτίμησε για το νέο της άρωμα". Εννοείται ότι η νέα δημιουργία κυκλοφόρησε στις 5 Μαΐου! Όταν το άρωμά της ήταν έτοιμο η Σανέλ το διένειμε σε πελάτες και φίλους χωρίς να αποκαλύψει ότι δημιουργήθηκε με δική της πρωτοβουλία. Στα καστήματά της οι υπάλληλοι ψέκαζαν τα δοκιμαστήρια με το νέο άρωμα. Από το 1924 το Chanel N° 5 πωλείται σε διεθνές επίπεδο.
«Πριν πάω για ύπνο βάζω μόνο μερικές σταγόνες Chanel Nº 5». Τίποτα δεν θα μπορούσε να διαφημίσει καλύτερα το γαλλικό άρωμα από τη δήλωση της Μέριλιν Μονρόε στον τότε αρχισυντάκτη του περιοδικού Marie Claire Ζορζ Μπελμόντ. Η ξανθιά καλλονή του Χόλυγουντ έκανε άθελά της το άρωμα ιδιαίτερα δημοφιλές όχι μόνο στις γυναίκες, αλλά και τους άνδρες.
Ο πασίγνωστος καλλιτέχνης του κινήματος της Pop Art Άντι Γουόρχολ απαθανάτισε το διάσημο άρωμα σε μια σειρά τεσσάρων μεταξοτυπιών με την επωνυμία Chanel. Δεξιά στη φωτογραφία βλέπουμε τη μεταξοτυπία της Μέριλιν Μονρόε, το όνομα της οποίας συνδέθηκε άρρηκτα με το άρωμα της Σανέλ.
Στηn Κοκό Σανέλ δεν άρεσαν τα αρώματα της εποχής της, τα οποία είχαν ως βάση συνήθως μόνο ένα λουλούδι: τριαντάφυλλο ή γιασεμί. Όμως ένα άρωμα οφείλει να διαθέτει χαρακτήρα για να εκφράζει την προσωπικότητα μιας γυναίκας. Η συνταγή του Chanel N° 5 είναι μυστική. Θρυλείται ωστόσο ότι συνδυάζει γιασεμί και τριαντάφυλλο κανέλα (rosa majalis).
Η Κοκό Σανέλ έγινε διάσημη για το σχεδιασμό άνετων και λιτών ενδυμάτων, τα οποία ανέδυαν μια κομψότητα. Ας μη ξεχνάμε ότι στην εποχή της οι γυναίκες φορούσαν ακόμα κορσέδες και τεράστια καπέλα. Η απάντηση της Σανέλ σε όλα αυτά ήταν σπορτίφ σχέδια ενδυμάτων, στα οποία πάντα η κομψότητα βρίσκονταν στο επίκεντρο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr