Τον περασμένο μήνα, «ξέφυγε» από την Hyundai ότι ήταν σε συνομιλίες με τον κατασκευαστή του iPhone για συνεργασία σε ένα πρότζεκτ αυτοκινήτου, αλλά αυτή την εβδομάδα είπε ότι οι συνομιλίες τελείωσαν.
Ωστόσο, αυτό δεν είναι διόλου το τέλος της προσπάθειας της Hyundai να εισέλθει στον τομέα της τεχνολογίας.
Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στη νέα τεχνολογία με μια σειρά συνεργασιών, εξαγορών και επενδύσεων στον χώρο της τεχνολογίας.
Η εξαγορά της ρομποτικής εταιρείας Boston Dynamics πέρυσι ήταν μια σαφής ένδειξη της κατεύθυνσης που ακολουθεί προς την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.
Καινοτομία
Όλη η αυτοκινητοβιομηχανία έχει αναγκαστεί να καινοτομήσει καθώς επιταχύνεται η κατεύθυνση προς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αυτόνομα οχήματα.
Η Hyundai έχει κατηγορηθεί στο παρελθόν για καθυστέρηση έναντι των αντιπάλων της στην υιοθέτηση αναδυόμενων τεχνολογιών, αλλά προχωρά γρήγορα, σφραγίζοντας πρόσφατα μια σειρά συμμαχιών και επενδύσεων με τεχνολογικούς ομίλους.
"Η Hyunda κατευθύνεται πολύ πιο επιθετικά στην επανεφεύρεση", λέει ο Dale Hardcastle, συνεργάτης της εταιρείας συμβούλων Bain.
Η Hyundai έχει βελτιωθεί στην παραγωγή νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μια αποκλειστική σειρά ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) που ονομάζεται Ioniq.
Οι φιλοδοξίες της εταιρείας για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων φαίνονται καθώς η εταιρεία έχει στόχο να λανσάρει 12 νέα μοντέλα BEV τα επόμενα τέσσερα χρόνια, και να κάνει πλήρως ηλεκτρική την συμμετοχή της εταιρείας σε όλο τον κόσμο έως το 2040.
Πέρα από τα ηλεκτρικά οχήματα της μπαταρίας BEV, η Hyundai έχει απασχοληθεί με την ανάπτυξη σημείων φόρτισης και σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου.
"Είναι πολύ σαφές πού βλέπει η Hyundai το μέλλον της. Είναι μια μάρκα που θέλει να αναστατώσει και να προωθήσει προς τα εμπρός, να διαλύσει το status quo", λέει ο κ. Hardcastle.
Η αγορά πλειοψηφικού μεριδίου της Boston Dynamics από την Hyundai σε συμφωνία 1,1 δισ. Δολαρίων τον Δεκέμβριο θεωρήθηκε ως ένα σημαντικό βήμα για να γίνει ηγέτης στην τεχνολογία των αυτοκινήτων.
Η Boston Dynamics είναι πρωτοπόρος στη ρομποτική των καταναλωτών, ενώ έχει κοινό ενδιαφέρον με την Hyundai για την αυτόνομη οδήγηση και για έξυπνα εργοστάσια.
"Η Hyundai ανταποκρίνεται πολύ στις δυναμικές τάσεις της αγοράς", λέει σύμφωνα με το BBC ο Bakar Sadik Agwan, ανώτερος αναλυτής συμβούλων αυτοκινήτων στην GlobalData.
«Με την αυτοκινητοβιομηχανία να γίνεται πιο δυναμική μέρα με τη μέρα λόγω των γρήγορων τεχνολογικών εξελίξεων, οι εταιρείες πρέπει να μεταμορφώσουν τις επιχειρηματικές τους στρατηγικές για να διασφαλίσουν τη θέση τους στη μελλοντική εποχή της κινητικότητας. Η Hyundai φαίνεται να βρίσκεται σε καλό δρόμο προς αυτή την κατεύθυνση.»
Το γεγονός ότι η Apple σκέφτηκε να συνεργαστεί με τη Hyundai δείχνει πόσο έχει προχωρήσει η κατασκευαστική αυτοκινήτων. Και υπάρχουν πολλά άλλα έργα σε εξέλιξη.
Τα ηλεκτρικά οχήματα, η αυτόνομη οδήγηση και ακόμη και η δυνατότητα για επιβατικά αεροσκάφη είναι όλα πιθανά έργα για τη Hyundai και την αδελφή εταιρεία της Kia.
"Λαμβάνουμε αιτήματα για συνεργασία στην από κοινού ανάπτυξη αυτόνομων ηλεκτρικών οχημάτων από διάφορες εταιρείες, αλλά βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο και τίποτα δεν έχει αποφασιστεί", δήλωσε ο Hyundai.
"Το χρηματιστήριο αγαπά τις εταιρείες αυτοκινήτων που είναι και τεχνολογικές εταιρείες, όπως φαίνεται με την άνοδο της Tesla", λέει ο Sarwant Singh, διευθύνων σύμβουλος των αναλυτών Frost & Sullivan.
"Αυτή η συνεργασία [με την Apple] θα είχε αναδείξει περαιτέρω τη θέση της Hyundai ως καινοτόμο εταιρεία τεχνολογίας."
Πολλοί ειδικοί της βιομηχανίας αναμένουν ότι η Hyundai θα συνεργαστεί με την επίσης Νότιο Κορεάτικη εταιρεία τεχνολογίας Samsung στην ανάπτυξη έξυπνων ηλεκτρικών οχημάτων.
"Η Hyundai Motor Group διερευνά τομείς πιθανής συνεργασίας με διαφορετικούς επιχειρηματικούς εταίρους σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου του Samsung Group, αλλά δεν υπάρχει συγκεκριμένη πρωτοβουλία που μπορούμε να προσδιορίσουμε αυτήν τη στιγμή", δήλωσε η εκπρόσωπος της Hyundai Jin Cha στο BBC.
"Σύμφωνα με αυτό, έχουμε τις πόρτες μας ανοιχτές σε πιθανούς συνεργάτες, ιδίως σε εταιρείες που είναι παγκόσμιοι ηγέτες στους αντίστοιχους τομείς τους."
Άγγιγμα μοντερνισμού
Η Hyundai, που σημαίνει μοντερνισμός, ιδρύθηκε από τον Chung Ju-yung το 1947. Ο όμιλος κατασκευάζει προϊόντα στους τομείς αυτοκινήτων, κατασκευών, χάλυβα και τεχνολογίας.
Ο κ. Τσανγκ παρέδωσε τα ηνία το 2000 στον γιο του Chung Mong-koo, ο οποίος διεύθυνε την εταιρεία για 20 χρόνια, προτού μετατραπεί σε επίτιμος πρόεδρος τον περασμένο Οκτώβριο.
Τον διαδέχθηκε ο γιος του, Euisun Chung, σε μια κίνηση που πολλοί αισθάνονται θα δώσει ώθηση στην πέμπτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.
Στην ομιλία καλωσορίσματος του ο κ. Chung, 49 ετών, δήλωσε ότι ελπίζει να επιφέρει αλλαγές στη Hyundai κατά τη διάρκεια μιας περιόδου ταχείας τεχνολογικής καινοτομίας στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Προσδιόρισε την αυτόνομη οδήγηση, την ηλεκτροδότηση, τις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, τη ρομποτική, και την αστική κινητικότητα στον αέρα (UAM) – την βιομηχανική ορολογία για ιπτάμενα αυτοκίνητα – ως μελλοντικές πρωτοβουλίες του.
Το όραμα
Οι αλλαγές ξεκίνησαν μόλις πριν από ένα χρόνο, όταν η Hyundai υπέγραψε κοινοπραξία με την εταιρεία τεχνολογίας αυτόματης οδήγησης Aptiv σε μια συνεργασία 4 δισ. Δολαρίων που ονομάζεται Motional.
Η Aptiv με έδρα την Ιρλανδία παρέχει την τεχνολογία που βοηθά στην ενσωμάτωση δεδομένων που προέρχονται από αισθητήρες στους οποίους βασίζονται τα αυτοκινούμενα αυτοκίνητα.
"Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει να γίνουν εταιρείες τεχνολογίας. Το παλιό μοντέλο της απλής παραγωγής και πώλησης αυτοκινήτων και φορτηγών εξαφανίζεται και το μέλλον περιμένει περισσότερα", προσθέτει ο Sarwant Singh στην Frost & Sullivan.
Η Hyundai έχει επίσης ένα φιλόδοξο σχέδιο για την κατασκευή ηλεκτρικών ταξί αέρα και θέλει να τα κάνουν να πετάνε μέχρι το 2028.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr