Όπως μεταδίδει το Spiegel, στην τελευταία μηνιαία έκθεσή τους για την αγορά, οι αναλυτές αναθεώρησαν τις εκτιμήσεις τους προς τα κάτω, κυρίως λόγω της χαμηλότερης ζήτησης στην Κίνα. Ο εξασθενημένος κατασκευαστικός τομέας και η αυξημένη χρήση φορτηγών με υγραέριο έχουν πρόσφατα αμβλύνει την κατανάλωση ντίζελ, όπως υποστηρίζεται,
Σύμφωνα με τoν ΟΠΕΚ, η παγκόσμια μέση ημερήσια ζήτηση πετρελαίου θα αυξηθεί κατά περίπου 1,9 εκατομμύρια βαρέλια (159 λίτρα το καθένα) σε 104,1 εκατομμύρια βαρέλια φέτος. Πριν από ένα μήνα, η ομάδα παραγωγών προέβλεπε ακόμη αύξηση άνω των δύο εκατομμυρίων βαρελιών. Η προβλεπόμενη αύξηση για το 2025 έχει μειωθεί από 1,7 σε 1,6 εκατομμύρια βαρέλια.
Μείωση της παραγωγής πετρελαίου στη Ρωσία
O OΠΕΚ, στον οποία κυριαρχεί η Σαουδική Αραβία, και άλλοι εξαγωγείς πετρελαίου, όπως η Ρωσία, προσπαθούν να περιορίσουν την προσφορά και να στηρίξουν τις τιμές με τον καθορισμό ποσοστώσεων παραγωγής.
Όπως προκύπτει από την τελευταία έκθεση της αγοράς, η ημερήσια παραγωγή πετρελαίου στη Ρωσία μειώθηκε κατά 28.000 βαρέλια τον Σεπτέμβριο. Ωστόσο, η παραγωγή μειώθηκε πολύ πιο σημαντικά στη Λιβύη (μείον 410.000 βαρέλια) και στο Ιράκ (μείον 155.000 βαρέλια).
Οι παραπάνω εξελίξεις, είχαν άμεσο αντίκτυπο στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου στις διεθνείς αγορές, που υποχώρησαν κοντά στο 2%, στη συνεδρίαση της Δευτέρας (14/10).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr