Οι πιθανότητες να συμφωνήσουν Κίεβο και Μόσχα σε ανανέωση της πενταετούς σύμβασης διαμετακόμισης που υπογράφηκε για πρώτη φορά το 2019 είναι ελάχιστες, παρόλο που η διαδρομή μέσω της Ουκρανίας αντιπροσωπεύει σχεδόν το 5% των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου στην Ευρώπη, σημειώνει η εφημερίδα.
Όταν ρωτήθηκε εάν η Ουκρανία θα ήταν έτοιμη να επαναδιαπραγματευτεί τη συμφωνία με τη Μόσχα μετά την περσινή εισβολή, ο Galushchenko είπε στους FT, «πραγματικά δεν μπορώ να φανταστώ πώς θα μπορούσε να είναι διμερώς», προσθέτοντας ότι η Ουκρανία προετοιμάζεται για περικοπή των προμηθειών.
Ο ρωσικός κολοσσός φυσικού αερίου Gazprom προειδοποίησε τον Απρίλιο ότι η ικανότητα της Ευρώπης να διατηρήσει άφθονα αποθέματα φυσικού αερίου το χειμώνα 2023/2024 εξαρτάται από τη ζήτηση της Ασίας, δεδομένων των «κρίσιμα χαμηλών» προμηθειών από τη Ρωσία.
Οι τιμές του ευρωπαϊκού φυσικού αερίου αυξήθηκαν πέρυσι λόγω της απειλής της Gazprom να περικόψει τις ροές προς τη Μολδαβία, καθώς η οδός ανεφοδιασμού, η οποία διέρχεται από την Ουκρανία, είναι ο τελευταίος λειτουργικός ρωσικός διάδρομος φυσικού αερίου προς την Ευρώπη.
Η Ευρώπη θα ήταν σχετικά προετοιμασμένη για περαιτέρω επιβράδυνση της προσφοράς, αφού έχει προσαρμοστεί σε παρόμοιες περικοπές στο παρελθόν μειώνοντας τη ζήτηση και χρησιμοποιώντας εναλλακτικές εισαγωγές όπως υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας στους FT.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση επένδυσε πέρυσι πολλά σε εισαγωγές LNG και υιοθέτησε κανονισμό για την ενίσχυση της αποθήκευσης για να αντιμετωπιστεί οποιαδήποτε έλλειψη μετά τη συρρίκνωση των προμηθειών ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη μετά την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr