Όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ του το CNBC, η πτήση 7C2216 της Jeju Air 089590.KS, που έφθανε από την πρωτεύουσα της Ταϊλάνδης Μπανγκόκ με 175 επιβάτες και έξι μέλη του πληρώματος, επιχειρούσε να προσγειωθεί λίγο μετά τις 9 π.μ. (τοπική ώρα) στο αεροδρόμιο στο νότιο τμήμα της χώρας, ανακοίνωσε το υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας.
Δύο μέλη του πληρώματος επέζησαν και νοσηλεύονται για τραυματισμούς
Το πιο θανατηφόρο αεροπορικό δυστύχημα επί νοτιοκορεατικού εδάφους ήταν επίσης το χειρότερο στο οποίο ενεπλάκη νοτιοκορεατική αεροπορική εταιρεία εδώ και σχεδόν τρεις δεκαετίες, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών.
Το δικινητήριο Boeing 737-800 εθεάθη σε βίντεο τοπικών μέσων ενημέρωσης να γλιστρά στον διάδρομο προσγείωσης χωρίς ορατό σύστημα προσγείωσης, προτού συντριβεί πάνω σε εξοπλισμό πλοήγησης και σε έναν τοίχο με μια έκρηξη φλογών και συντριμμιών.
«Μόνο το τμήμα της ουράς διατηρεί ένα μικρό μέρος του σχήματος, και το υπόλοιπο (αεροπλάνο) μοιάζει σχεδόν αδύνατο να αναγνωριστεί», δήλωσε ο επικεφαλής της πυροσβεστικής υπηρεσίας της Muan, Lee Jung-hyun, σε συνέντευξη Τύπου.
Τα δύο μέλη του πληρώματος, ένας άνδρας και μια γυναίκα που διασώθηκαν από το φλεγόμενο αεροπλάνο νοσηλεύονται, δήλωσε ο Λι, με μέτρια έως σοβαρά τραύματα, δήλωσε ο επικεφαλής του τοπικού κέντρου δημόσιας υγείας.
Οι αρχές έψαξαν επίσης στις κοντινές περιοχές για πτώματα που πιθανόν να πετάχτηκαν από το αεροπλάνο, δήλωσε ο Λι.
Οι ερευνητές εξετάζουν τα χτυπήματα πουλιών και τις καιρικές συνθήκες ως πιθανούς παράγοντες, δήλωσε ο Λι. Το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap επικαλέστηκε τις αρχές του αεροδρομίου λέγοντας ότι ένα χτύπημα πουλιού μπορεί να προκάλεσε δυσλειτουργία του συστήματος προσγείωσης.
Η συντριβή ήταν η χειρότερη για οποιαδήποτε νοτιοκορεατική αεροπορική εταιρεία μετά τη συντριβή της Korean Air στο Γκουάμ το 1997, κατά την οποία έχασαν τη ζωή τους περισσότεροι από 200 άνθρωποι, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών.
Οι ειδικοί δήλωσαν ότι η αναφορά για την προσβολή από τα πουλιά και ο τρόπος με τον οποίο το αεροσκάφος επιχείρησε να προσγειωθεί δημιουργούν περισσότερα ερωτήματα παρά απαντήσεις.
Σύμφωνα με τους διεθνείς αεροπορικούς κανόνες, η Νότια Κορέα θα ηγηθεί μιας πολιτικής έρευνας για τη συντριβή και θα εμπλέξει αυτόματα το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε το αεροπλάνο.
Θρήνος μετά τη συντριβή
Ώρες μετά τη συντριβή, τα μέλη της οικογένειας συγκεντρώθηκαν στον χώρο αφίξεων του αεροδρομίου, ορισμένοι έκλαιγαν και αγκαλιάζονταν καθώς εθελοντές του Ερυθρού Σταυρού μοίραζαν κουβέρτες.
Πολλά από τα θύματα φάνηκε να είναι κάτοικοι κοντινών περιοχών που επέστρεφαν από τις διακοπές τους, δήλωσαν αξιωματούχοι.
Οι οικογένειες ούρλιαζαν και έκλαιγαν καθώς ένας γιατρός ανακοίνωνε τα ονόματα των θυμάτων που αναγνωρίστηκαν από τα δακτυλικά τους αποτυπώματα. Κυκλοφόρησαν χαρτιά για να γράψουν οι οικογένειες τα στοιχεία επικοινωνίας τους.
Ένας συγγενής στάθηκε στο μικρόφωνο για να ζητήσει περισσότερες πληροφορίες από τις αρχές. «Ο μεγαλύτερος αδελφός μου πέθανε και δεν ξέρω τι συμβαίνει», είπε. «Δεν ξέρω».
Ένας άλλος ζήτησε από τους δημοσιογράφους να μην κινηματογραφούν. «Δεν είμαστε μαϊμούδες σε ζωολογικό κήπο», είπε. «Είμαστε οι οικογένειες που πενθούν».
Τα οχήματα των νεκροτομείων παρατάχθηκαν έξω για να πάρουν τα πτώματα και οι αρχές δήλωσαν ότι είχε δημιουργηθεί ένα προσωρινό νεκροτομείο.
Το σημείο της συντριβής μύριζε αεροπορικό καύσιμο και αίμα, σύμφωνα με μάρτυρες του Reuters. Εργαζόμενοι με προστατευτικές στολές και μάσκες χτένιζαν την περιοχή, ενώ στρατιώτες έψαχναν μέσα σε θάμνους.
Ο πύργος ελέγχου εξέδωσε προειδοποίηση για κρούση πτηνών και λίγο αργότερα οι πιλότοι κήρυξαν mayday και στη συνέχεια επιχείρησαν να προσγειωθούν από την αντίθετη κατεύθυνση, δήλωσε αξιωματούχος του υπουργείου Μεταφορών.
Ένας επιβάτης έστειλε μήνυμα σε έναν συγγενή του για να του πει ότι ένα πουλί είχε κολλήσει στην πτέρυγα, όπως μετέδωσε το πρακτορείο News1. Το τελευταίο μήνυμα του ατόμου ήταν: «Να πω τα τελευταία μου λόγια;».
Το αεροσκάφος κατασκευάστηκε το 2009, δήλωσε το υπουργείο Μεταφορών
Οι δύο κινητήρες CFM56-7B26 κατασκευάστηκαν από την CFM International, μια κοινοπραξία μεταξύ της GE Aerospace GE.N και της γαλλικής Safran SAF.PA, ανέφερε το υπουργείο Μεταφορών.
Εκπρόσωπος της CFM δήλωσε: «Είμαστε βαθιά λυπημένοι από την απώλεια της πτήσης 2216 της Jeju Air. Εκφράζουμε τα θερμά μας συλλυπητήρια στις οικογένειες και τους αγαπημένους των επιβαινόντων».
Αναζητώντας τα αίτια του δυστυχήματος
Ο διευθύνων σύμβουλος της Jeju Air Kim E-bae ζήτησε συγγνώμη για την τραγωδία, αρκετά φορτισμένος κατά τη διάρκεια της σχετικής συνέντευξης τύπου.
Είπε ότι το αεροσκάφος δεν είχε ιστορικό ατυχημάτων και ότι δεν υπήρχαν πρώιμα σημάδια δυσλειτουργίας. Η αεροπορική εταιρεία θα συνεργαστεί με τους ερευνητές και θα καταστήσει την υποστήριξη των πενθούντων κορυφαία προτεραιότητά της, δήλωσε ο Κιμ.
Δεν αναφέρθηκαν ασυνήθιστες συνθήκες όταν το αεροσκάφος έφυγε από το αεροδρόμιο Suvarnabhumi της Μπανγκόκ, δήλωσε ο Kerati Kijmanawat, πρόεδρος των αεροδρομίων της Ταϊλάνδης.
Στους επιβάτες περιλαμβάνονται δύο υπήκοοι της Ταϊλάνδης και οι υπόλοιποι πιστεύεται ότι είναι Νοτιοκορεάτες, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών.
Ήταν η πρώτη μοιραία πτήση για την Jeju Air, μια αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους που ιδρύθηκε το 2005 και βρίσκεται πίσω μόνο από την Korean Air Lines 003490.KS και την Asiana Airlines όσον αφορά τον αριθμό των επιβατών στη Νότια Κορέα.
Το ατύχημα συνέβη μόλις τρεις εβδομάδες αφότου η Jeju Air ξεκίνησε τακτικές πτήσεις από το Muan προς την Μπανγκόκ και άλλες ασιατικές πόλεις στις 8 Δεκεμβρίου.
Το Muan International είναι ένα από τα μικρότερα αεροδρόμια της Νότιας Κορέας, αλλά είδε τον αριθμό των διεθνών επιβατών να εκτοξεύεται σχεδόν 20 φορές σε 310.702 από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2022, σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία.
Το μοντέλο Boeing που ενεπλάκη στη συντριβή, ένα 737-800, είναι ένα από τα αεροσκάφη που πετάνε περισσότερο στον κόσμο με γενικά καλό ιστορικό ασφάλειας. Αναπτύχθηκε πολύ πριν από την παραλλαγή MAX που εμπλέκεται σε πρόσφατη κρίση ασφαλείας της Boeing.
Η Boeing ανέφερε σε ανακοίνωση που έστειλε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: «Είμαστε σε επαφή με την Jeju Air σχετικά με την πτήση 2216 και είμαστε έτοιμοι να τους υποστηρίξουμε. Εκφράζουμε τα βαθύτατα συλλυπητήριά μας στις οικογένειες που έχασαν τους αγαπημένους τους και οι σκέψεις μας παραμένουν με τους επιβάτες και το πλήρωμα».
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ δεν ανταποκρίθηκε αμέσως σε αίτημα σχολιασμού.
Όλες οι εγχώριες και διεθνείς πτήσεις στο αεροδρόμιο Muan ακυρώθηκαν, ανέφερε η Yonhap.
Πρόκληση για τον νέο προσωρινό πρόεδρο της χώρας
Ο υπηρεσιακός πρόεδρος της Νότιας Κορέας Τσόι Σανγκ Μοκ, ο οποίος ορίστηκε προσωρινός ηγέτης της χώρας την Παρασκευή σε μια συνεχιζόμενη πολιτική κρίση, έφτασε στον τόπο του δυστυχήματος και δήλωσε ότι η κυβέρνηση βάζει όλους τους πόρους της για την αντιμετώπιση του δυστυχήματος.
Στο αεροπλάνο επέβαιναν δύο γυναίκες από την Ταϊλάνδη, ηλικίας 22 και 45 ετών, δήλωσε ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης της Ταϊλάνδης Jirayu Houngsub.
Το υπουργείο Εξωτερικών της Ταϊλάνδης επιβεβαίωσε αργότερα ότι και οι δύο ήταν μεταξύ των νεκρών. Η πρεσβεία στη Σεούλ συντόνιζε με τους Νοτιοκορεάτες και κανόνιζε για τα μέλη της οικογένειας να ταξιδέψουν από την Ταϊλάνδη, ανέφερε το υπουργείο σε ανακοίνωσή του.
Η πρωθυπουργός της Ταϊλάνδης Παετονγκτάρν Σιναουάτρα έστειλε συλλυπητήρια στις οικογένειες των νεκρών και των τραυματιών με ανάρτησή της στο Χ, λέγοντας ότι έδωσε εντολή στο υπουργείο Εξωτερικών να παράσχει βοήθεια.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr