Ο αριθμός των αγγελιών εργασίας τον Οκτώβριο του 2024 ήταν κατά 53% χαμηλότερος από ό,τι τον Αύγουστο του προηγούμενου έτους. Τον Δεκέμβριο του 2023, οι εταιρείες που επικεντρώνονταν στην ηλεκτροκίνηση προσέφεραν σχεδόν διπλάσιες κενές θέσεις εργασίας από εκείνες που επικεντρώνονταν στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η διαφορά αυτή έχει πλέον μειωθεί στις 41 ποσοστιαίες μονάδες.
«Η μείωση των αγγελιών εργασίας καταδεικνύει τη δραστική επιβράδυνση της μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση τους τελευταίους μήνες», λέει ο Oliver Falck, διευθυντής του Κέντρου Βιομηχανικής Οργάνωσης και Νέων Τεχνολογιών του ifo. «Επιπλέον, η μείωση της ζήτησης εργασίας αντανακλά την τρέχουσα κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η μόνη φορά που το συνολικό επίπεδο των αγγελιών εργασίας ήταν ακόμη χαμηλότερο από ό,τι είναι τώρα ήταν κατά τη διάρκεια της πανδημίας στα μέσα του 2020».
«Η αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να ξαναβρεί τα πατήματά της ενόψει της συνεχιζόμενης αδυναμίας των πωλήσεων και της επανεμφάνισης της συζήτησης για την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης», σημειώνει η Annina Hering, εμπειρογνώμονας της αγοράς εργασίας στο Indeed. Οι εταιρείες που ειδικεύονται στην ηλεκτροκίνηση έχουν και αυτές μειώσει τη ζήτησή τους για νέες προσλήψεις στους τομείς της πληροφορικής, του λογισμικού και της ανάπτυξης· σε μικρότερο, βέβαια, βαθμό από ό,τι οι εταιρείες που επικεντρώνονται στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Στο τελευταίο, ωστόσο, η μείωση είναι μικρότερη για τις αγγελίες εργασίας στην παραγωγή και τα logistics. Ο Moritz Goldbeck, που συμμετείχε στη μελέτη του Ινστιτούτου ifo, αναφέρει: «Οι εταιρείες που ειδικεύονται στους κινητήρες εσωτερικής καύσης επικεντρώνονται σήμερα στην παραγωγή και λιγότερο στην ανάπτυξη και την ψηφιοποίηση. Ωστόσο, οι τομείς αυτοί είναι ζωτικής σημασίας για τη φάση μετάβασης στην οποία βρισκόμαστε».
Η μελέτη εξετάζει πάνω από 1,6 εκατομμύρια διαδικτυακές αγγελίες εργασίας που παρέχονται από το Indeed από τον Ιανουάριο του 2018 έως τον Απρίλιο του 2024, οι οποίες αντιστοιχούν στη ζήτηση εργασίας 2.382 εταιρειών στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γερμανία. Οι εταιρείες διαφοροποιούνται ανάλογα με τα χαρτοφυλάκια πατεντών τους στην τεχνολογία κίνησης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr