Σύμφωνα με το Reuters, η Επιτροπή, η οποία εποπτεύει την εμπορική πολιτική της ΕΕ, πρότεινε οριστικούς δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής για τα επόμενα πέντε χρόνια για να αντιμετωπίσει αυτό που θεωρεί ως «αθέμιτες» κινεζικές επιδοτήσεις μετά από έρευνα που διήρκεσε ένα χρόνο.
Κατά την ψηφοφορία της Παρασκευής (4/10), 10 μέλη της ΕΕ τάχθηκαν υπέρ των δασμών και 5 κατά, ενώ 12 απείχαν, σύμφωνα με πηγές της ΕΕ.
Για να μπλοκαριστεί η πρόταση θα χρειαζόταν η αντίθεση μιας ειδικής πλειοψηφίας 15 μελών της ΕΕ, που αντιπροσωπεύουν το 65% του πληθυσμού της ΕΕ.
Αρνητικές είναι ως επί το πλείστον οι περισσότερες αντιδράσεις της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ειδικά οι γερμανικές επιχειρήσεις του κλάδου πιέζουν για εναλλακτική προσέγγιση του ζητήματος.
Ο Ούγγρος πρωθυπουργός Βίκτορ Όρμπαν είχε δηλώσει νωρίτερα ότι η ΕΕ οδεύει προς έναν «οικονομικό ψυχρό πόλεμο» με την Κίνα.
Η στάση της ΕΕ έναντι του Πεκίνου έχει σκληρύνει τα τελευταία πέντε χρόνια, καθώς βλέπει την Κίνα ως δυνητικό εταίρο σε ορισμένα ζητήματα, αλλά και ως ανταγωνιστή και συστημικό αντίπαλο σε άλλα.
Σε κινήσεις που θεωρούνται αντίποινα, το Πεκίνο ξεκίνησε φέτος τις δικές του έρευνες για τις εισαγωγές μπράντι, γαλακτοκομικών προϊόντων και χοιρινού κρέατος από την ΕΕ.
Η Επιτροπή αναφέρει ότι η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα της Κίνας, που ανέρχεται σε τρία εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως, τα οποία έπρεπε να εξαχθούν, είναι διπλάσια από το μέγεθος της αγοράς της ΕΕ. Με δεδομένους τους δασμούς 100% στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά, η πιο προφανής διέξοδος για αυτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η Ευρώπη.
Το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ δήλωσε ότι είναι πρόθυμο να συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις με την Κίνα για μια εναλλακτική λύση αντί των δασμών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr