Σύμφωνα με το Reuters, κυβέρνηση Μπάιντεν έχει εκφράσει σοβαρές ανησυχίες σχετικά με τη συλλογή δεδομένων από κινεζικές εταιρείες σχετικά με τους οδηγούς και τις υποδομές των ΗΠΑ μέσω συνδεδεμένων οχημάτων, καθώς και σχετικά με πιθανή ξένη χειραγώγηση των οχημάτων που είναι συνδεδεμένα με το διαδίκτυο και τα συστήματα πλοήγησης. Ο Λευκός Οίκος διέταξε τον Φεβρουάριο να διεξαχθεί έρευνα σχετικά με τους πιθανούς κινδύνους.
Οι απαγορεύσεις θα αποτρέψουν τη δοκιμή αυτοκινούμενων οχημάτων στους δρόμους των ΗΠΑ από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και θα επεκταθούν στο λογισμικό και το υλικό οχημάτων που παράγεται από άλλους ξένους αντιπάλους των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας.
«Όταν οι ξένοι ανταγωνιστές κατασκευάζουν λογισμικό για την κατασκευή ενός οχήματος, αυτό σημαίνει ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για παρακολούθηση, μπορεί να ελεγχθεί εξ αποστάσεως, γεγονός που απειλεί την ιδιωτική ζωή και την ασφάλεια των Αμερικανών στο δρόμο», δήλωσε η υπουργός Εμπορίου Τζίνα Ραϊμόντο. «Σε μια ακραία κατάσταση, ένας αντίπαλος θα μπορούσε να κλείσει ή να πάρει τον έλεγχο όλων των οχημάτων του που λειτουργούν στις Ηνωμένες Πολιτείες, όλα ταυτόχρονα, προκαλώντας δυστυχήματα, μπλοκάροντας δρόμους».
Σχεδόν όλα τα νεότερα αυτοκίνητα και φορτηγά θεωρούνται «συνδεδεμένα» με ενσωματωμένο υλικό δικτύου που επιτρέπει την πρόσβαση στο διαδίκτυο, επιτρέποντάς τους να μοιράζονται δεδομένα με συσκευές τόσο εντός όσο και εκτός του οχήματος.
Ανώτερος αξιωματούχος της κυβέρνησης επιβεβαίωσε ότι η πρόταση θα απαγορεύσει ουσιαστικά όλα τα υπάρχοντα κινεζικά ελαφρά αυτοκίνητα και φορτηγά από την αγορά των ΗΠΑ, αλλά πρόσθεσε ότι θα επιτρέψει στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να ζητήσουν «ειδικές άδειες» για εξαιρέσεις.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν άφθονες αποδείξεις ότι η Κίνα έχει προπαρασκευάσει κακόβουλο λογισμικό σε κρίσιμες αμερικανικές υποδομές, δήλωσε στην ίδια ενημέρωση ο σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας του Λευκού Οίκου Τζέικ Σάλιβαν.
«Με δυνητικά εκατομμύρια οχήματα στους δρόμους, το καθένα με διάρκεια ζωής 10 έως 15 ετών, ο κίνδυνος διαταραχής και σαμποτάζ αυξάνεται δραματικά», δήλωσε ο Σάλιβαν.
Κινέζικες αντιδράσεις και επιφυλάξεις φορέων της αυτοκινητοβιομηχανίας
Η κινεζική πρεσβεία στην Ουάσινγκτον επέκρινε τον περασμένο μήνα τη σχεδιαζόμενη δράση για τον περιορισμό των κινεζικών εξαγωγών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες: «Η Κίνα προτρέπει τις ΗΠΑ να τηρήσουν με σοβαρότητα τις αρχές της αγοράς και τους διεθνείς εμπορικούς κανόνες και να δημιουργήσουν ίσους όρους ανταγωνισμού για τις εταιρείες από όλες τις χώρες. Η Κίνα θα υπερασπιστεί σταθερά τα νόμιμα δικαιώματα και συμφέροντά της».
Η πρόταση προβλέπει την έναρξη ισχύος της απαγόρευσης του λογισμικού από το έτος μοντέλου 2027, ενώ η απαγόρευση του υλικού θα τεθεί σε ισχύ από το έτος μοντέλου 2030 ή τον Ιανουάριο του 2029.
Το Υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ δίνει στο κοινό 30 ημέρες για να σχολιάσει την πρόταση και ελπίζει να την οριστικοποιήσει μέχρι τις 20 Ιανουαρίου. Οι κανόνες θα ισχύουν για όλα τα οχήματα επί του δρόμου, αλλά εξαιρούνται τα γεωργικά οχήματα ή τα οχήματα εξόρυξης που δεν χρησιμοποιούνται σε δημόσιους δρόμους.
Η Alliance For Automotive Innovation, μια ομάδα που εκπροσωπεί μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, προειδοποίησε ότι η αλλαγή υλικού και λογισμικού θα απαιτήσει χρόνο. Ο όμιλος σημείωσε ότι το υλικό και το λογισμικό των συνδεδεμένων οχημάτων αναπτύσσονται σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, αλλά δεν διευκρίνισε ποιο βαθμό τα εξαρτήματα κινεζικής κατασκευής κυριαρχούν στα αμερικανικά μοντέλα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr