Αυτό προκύπτει από την έρευνα ifo Education Survey 2024, η οποία για πρώτη φορά συγκέντρωσε στοιχεία για όλα τα 16 ομόσπονδα κρατίδια. Ο πληθυσμός της Βαυαρίας έχει την καλύτερη γνώμη για τα σχολεία του κρατιδίου, με μέσο όρο βαθμολογίας 2,77, καθώς το 41% του πληθυσμού της περιφέρειας. απέδωσε βαθμό 1 ή 2. Ακολουθούν το Αμβούργο με 2,92 και η Σαξονία με 2,94, στη συνέχεια η Βάδη-Βυρτεμβέργη με 2,95 και το Σάαρλαντ με 2,97. Τη χαμηλότερη βαθμολογία συγκεντρώνουν βρίσκονται η Θουριγγία και η Σαξονία-Άνχαλτ, αμφότερεςμε 3,17, και η Βρέμη με 3,50.
«Η αξιολόγηση της εκπαιδευτικής πολιτικής του δικού τους ομοσπονδιακού κράτους είναι ακόμη χειρότερη από ό,τι για τα σχολεία. Μόνο το 20% των Γερμανών απονέμει βαθμούς 1 ή 2», υπογραμμίζει η Καταρίνα Βέρνερ, αναπληρώτρια διευθύντρια του Κέντρου Οικονομικών της Εκπαίδευσης ifo.
Το 78% των πολιτών συμφωνεί ότι οι κρατικές δαπάνες για τα σχολεία πρέπει να αυξηθούν. Τα ποσοστά αποδοχής για αυτό είναι υψηλά σε όλα τα ομόσπονδα κρατίδια, από 73% στη Βαυαρία έως 86% στο Βρανδεμβούργο. «Επιπλέον, πολλές μεταρρυθμιστικές προτάσεις για την ενίσχυση των βασικών δεξιοτήτων μπορούν να υπολογίζουν στην στήριξη της πλειοψηφίας», λέει η εμπειρογνώμονας του ifo Βέρα Φρόιντλ. Για παράδειγμα, το 68% των Γερμανών τάσσεται υπέρ του υποχρεωτικού νηπιαγωγείου από την ηλικία των 4 ετών. Το 81% δηλώνει υπέρ των υποχρεωτικών γλωσσικών εξετάσεων στην ηλικία των τεσσεράμισι ετών και, εφόσον απαιτείται, των υποχρεωτικών μαθημάτων γερμανικών. Το 79% είναι υπέρ της καθημερινής εκπαίδευσης στην ανάγνωση για 20 λεπτά στο δημοτικό σχολείο. Το 69% επιθυμεί όλοι οι μαθητές που δεν επιτυγχάνουν τον μαθησιακό στόχο σε ένα μάθημα να συμμετέχουν σε δωρεάν φροντιστήρια που χρηματοδοτούνται από τα χρήματα των φορολογουμένων. Το 52% τάσσεται υπέρ της ολοήμερης εκπαίδευσης μέχρι τις 3 μ.μ. Τα ποσοστά αποδοχής της ολοήμερης εκπαίδευσης κυμαίνονται από 44% στη Ρηνανία-Παλατινάτο και 47% στη Βαυαρία έως 65 τοις εκατό στο Αμβούργο.
Σύμφωνα με το 79% των πολιτών, η έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στις μελλοντικές επιδόσεις των μαθητών. Το 66% πιστεύει επίσης ότι οι αυξανόμενες διαφορές στο οικογενειακό υπόβαθρο των παιδιών και των νέων θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο στις σχολικές επιδόσεις. Οι Γερμανοί δηλώνουν διχασμένοι όσον αφορά τη μελλοντική επίδραση της ψηφιοποίησης και της τεχνητής νοημοσύνης στις επιδόσεις των μαθητών: Το 39% φοβάται αρνητική επίδραση στις μελλοντικές μαθητικές επιδόσεις, ενώ το 49%αναμένει θετική επίδραση.
Αναλυτικά η κατάταξη των κρατιδίων, όπως προέκυψε από την έρευνα:
Βαυαρία: 2,77
Αμβούργο: 2,92
Σαξονία: 2,94
Βάδη-Βυρτεμβέργη: 2,95
Saarland: 2,97
Γερμανία: 3.01
Βερολίνο: 3,06
Έσση: 3,06
Κάτω Σαξονία: 3.08
Ρηνανία-Παλατινάτο: 3.08
Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία: 3.10
Βρανδεμβούργο: 3.12
Μεκλεμβούργο-Δυτική Πομερανία: 3,13
Schleswig-Holstein: 3.14
Σαξονία-Άνχαλτ: 3.17
Θουριγγία: 3.17
Βρέμη: 3,50
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr