«Το εισιτήριο των 9 ευρώ κόστισε στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ και μείωσε ελάχιστα την κυκλοφορία των αυτοκινήτων, καθιστώντας το ένα ακριβό και αναποτελεσματικό μέτρο προστασίας του κλίματος», λέει η Σάρα Νέκερ, διευθύντρια του Κέντρου Κοινωνικής Οικονομίας της Αγοράς του Ludwig Erhard ifo στο Φιρτ.
Τα τρένα είχαν συχνά καθυστέρηση, ιδίως στις περιφερειακές συγκοινωνίες, όπου ίσχυε το εισιτήριο των 9 ευρώ. Τα υπεραστικά τρένα επηρεάστηκαν, ωστόσο, επίσης, αλλά έμμεσα. Συνολικά, σχεδόν 430.000 περισσότεροι άνθρωποι ταξίδευαν με τρένο κάθε μέρα χάρη στο εισιτήριο των 9 ευρώ. «Οι σιδηροδρομικές μετακινήσεις αυξήθηκαν επίσης, ιδίως τα Σαββατοκύριακα, γεγονός που δείχνει ότι οι άνθρωποι χρησιμοποίησαν το εισιτήριο των 9 ευρώ για πρόσθετες δραστηριότητες αναψυχής. Από την άλλη πλευρά, η μείωση των μετακινήσεων με αυτοκίνητο ήταν χαμηλή για τις παραδοσιακές ώρες μετακίνησης κατά τη διάρκεια της εβδομάδας», λέει ο Μάριο Λίμπενσταϊνερ, καθηγητής ενεργειακών αγορών και ανάλυσης ενεργειακών συστημάτων στο FAU. Μετά τη λήξη του εισιτηρίου, ο αριθμός των σιδηροδρομικών διαδρομών μειώθηκε ξανά στο αρχικό επίπεδο, και μάλιστα έτεινε να είναι ελαφρώς χαμηλότερος.
Οι συντάκτες αναμένουν ότι το λεγόμενο Deutschlandticket (εισιτήριο της Γερμανίας), το οποίο ισχύει από τον Μάρτιο του 2023, θα έχει παρόμοια επίδραση με το εισιτήριο των 9 ευρώ. «Τα αποτελέσματά μας για το εισιτήριο των 9 ευρώ υποδηλώνουν ότι το σημαντικά ακριβότερο Deutschlandticket θα μειώσει πιθανώς ακόμη λιγότερο την κυκλοφορία των αυτοκινήτων, ακόμη και αν είναι διαθέσιμο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα», λέει η Νέκερ. Υποστηρίζει ότι θα μπορούσε να υποτεθεί ότι το Deutschlandticket θα ωφελήσει όσους χρησιμοποιούν ήδη τακτικά τα μέσα μαζικής μεταφοράς και μπορούν πλέον να το κάνουν σε χαμηλότερη τιμή.
Η μελέτη συνδυάζει δεδομένα κινητικότητας από συσκευές GPS, δεδομένα όγκου κυκλοφορίας σχετικά με τον μέσο αριθμό οχημάτων ανά εβδομάδα σε διάφορα σημεία καταμέτρησης κυκλοφορίας στη Γερμανία, καθώς και δεδομένα κυκλοφορίας τρένων από την Deutsche Bahn. Η γερμανική κυβέρνηση εισήγαγε το εισιτήριο των 9 ευρώ για τις τοπικές δημόσιες συγκοινωνίες στη Γερμανία από τον Ιούνιο έως τον Αύγουστο του 2022. Από αυτό εξαιρέθηκαν τα τρένα μεγάλων αποστάσεων, όπως τα IC/E και EC.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr