Οι δασμοί φιλοδοξούν να φρενάρουν το πλεονέκτημα των φθηνότερων τιμών που έχουν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, έναντι των ευρωπαϊκών.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις έχουν υποχωρήσει σημαντικά και οι γίγαντες αυτοκινήτων της ΕΕ δεν έχουν άλλη επιλογή από το να κάνουν χώρο στις κινεζικές επιχειρήσεις. Έτσι, η νέα γενιά αυτοκινητοβιομηχανιών του Πεκίνου συνεργάζεται με την τοπική ευρωπαϊκή βιομηχανία σε εργοστάσια από τη Βαρκελώνη μέχρι την Πολωνία.
Καθώς η ΕΕ προετοιμάζεται να αυξήσει τους δασμούς έως και 48%, με αυτό το τρικ οι Κινέζοι δηλώνουν σε πολλές περιπτώσεις ως τοπική βάση την Ευρώπη. Τα αυτοκίνητά τους θεωρούνται εγχώρια και μπορούν να αποφύγουν να γίνουν χιλιάδες ευρώ ακριβότερα — ή ασύμφορα, λόγω των δασμών.
Η κίνηση αυτή βέβαια έχει μπει πλέον στα ραντάρ των ελεγκτικών μηχανισμών. Τον Ιούνιο, η αντιμονοπωλιακή αρχή της Ιταλίας επέβαλε πρόστιμο σε μια εταιρεία αφού διαπίστωσε ότι είχε επισημάνει παράνομα οχήματα ως ιταλικής κατασκευής - κάτι που η εταιρεία αρνείται.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr