Αν και αυτό αντανακλά ελαφρώς καλύτερες επιχειρηματικές προσδοκίες, οι προοπτικές για τους λιανοπωλητές παραμένουν απαισιόδοξες, επισημαίνει το ifo. Ο δείκτης για τις εκτιμήσεις της τρέχουσας επιχειρηματικής κατάστασης παρέμεινε αμετάβλητος στις μείον 2,1 μονάδες.
«Το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου είναι απίθανο να δώσει κάποια αξιοσημείωτη ώθηση στις πωλήσεις για το λιανικό εμπόριο στο σύνολό του», λέει ο ειδικός του ifo Πάτρικ Χέπνερ.
«Μόνο τα σούπερ μάρκετ και οι λιανοπωλητές ποτών, καθώς και τα εξειδικευμένα καταστήματα αθλητικών ειδών, ενδέχεται να έχουν θετικό αντίκτυπο από αυτό το μεγάλο αθλητικό γεγονός», λέει ο Χέπνερ.
Τον Μάιο, καταστήματα DIY, έμποροι ποδηλάτων και λιανοπωλητές ηλεκτρικών ειδών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών αξιολόγησαν την τρέχουσα κατάστασή τους ως αισθητά πιο θετική. Οι επιχειρήσεις έχουν επίσης βελτιωθεί για τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων και το λιανικό εμπόριο τροφίμων.
Ωστόσο, για τους λιανοπωλητές ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης και τα καταστήματα επίπλων, η κατάσταση παραμένει κατά κύριο λόγο ζοφερή.
Σε πολλούς κλάδους λιανικής, οι τιμές αναμένεται να συνεχίσουν να αυξάνονται βραχυπρόθεσμα. Αυτό ισχύει ιδίως για το λιανικό εμπόριο τροφίμων και για τους εμπόρους ηλεκτρικών ειδών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών. «Οι τιμές για τα ποδήλατα και τα ηλεκτρονικά προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, από την άλλη πλευρά, ενδέχεται να πέσουν στο εγγύς μέλλον», λέει ο Χέπνερ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr